Zakupiłeś właśnie używany samochód i zastanawiasz się, co powinieneś sprawdzić? W tym tekście dowiesz się, na jakie elementy trzeba zwrócić uwagę. Pandemia sprawiła, że na rynku brakuje używanych samochodów, a ceny rosną. Warto więc, abyś dokładnie przyjrzał się swojemu nowemu pojazdowi.
W pierwszej kolejności należy dobrać właściwy olej silnikowy do wymiany. Przy doborze oleju zalecamy NIE eksperymentować z rodzajem i lepkością, tylko wybrać taki, jaki przewidział producent. Olej możesz dobrać w łatwy sposób w naszym katalogu doboru olejów. Wpisując dane pojazdu dowiesz się, jaki olej silnikowy powinieneś wlać do swojego pojazdu.
Przed wymianą oleju należy przygotować silnik do wlania czystego oleju. Z racji faktu, że nigdy nie masz pewności, jaki olej był stosowany wcześniej, zalecamy zastosować płukankę Pro-Line Engine Flush (kod produktu 2662). Płukanka ta oczyści cały silnik, zmniejszy spalanie oleju oraz zwiększy kompresję i moc silnika.
Następną sprawą, jaką powinieneś się zająć po kupnie używanego samochodu, będzie wymiana filtrów. W Twoim nowym pojeździe powinieneś wymienić filtr oleju, paliwa, powietrza i filtr kabinowy.
Nie zapomnij również o czyszczeniu układu paliwowego, dzięki któremu wydłużysz bezawaryjną eksploatację drogich wtryskiwaczy paliwa, a także zmniejszysz dymienie i wyciszysz pracę silnika.
Wymiana rozrządu powinna odbyć się według zaleceń producenta. Pamiętaj, że pasek rozrządu ma określoną wytrzymałość i termin przydatności. Wymieniając rozrząd wymień też elementy z nim współpracujące, czyli koła rozrządu, napinacze oraz uszczelniacze wszystkich wałków.
Nie musimy Ci z pewnością podkreślać jak ważny w pojeździe jest układ hamulcowy. Aby nie generował on problemów z autem, koniecznie (!) należy zrobić przegląd hamulców. Podczas przeglądu zwróć uwagę na stan tarcz, klocków i przewodów elastycznych. Zadbaj o oczyszczenie prowadnic i tłoczków hamulcowych oraz sprawdź stan ich osłon.
Siódmym już elementem kontroli zakupionego używanego pojazdu jest sprawdzenie osprzętu silnika. Podczas przeglądu auta dowiedz się o jakości działania zaworu EGR, filtra DPF (filtra cząstek stałych) i separatora oleju. W przypadku, gdy nie sprawdzisz tych części samochodu, szybko może dojść do poważnej awarii silnika.
Skontroluj stan opon. W oponach zużywany bieżnik starzeje się, a zatem powinieneś sprawdzić datę ich produkcji, która znajduje się na boku opony.
Nie zapomnij także o kontroli zawieszenia. Twoją uwagę powinien zwrócić stan amortyzatorów – czy nie mają wycieków oraz czy pracują właściwie. Sprawdź również stan sprężyn i elementów prowadzących koło, czyli tuleje, sworznie i łączniki.
Wymiana oleju w skrzyni biegów. W przekładni manualnej olej zużywa się wolniej, ale z biegiem czasu jego lepkość maleje i traci swoje właściwości. W przypadku przekładni automatycznych olej pracuje w bardzo trudnych warunkach, przez co szybko dochodzi do utleniania i zanieczyszczenia. Po zakupie używanego samochodu olej należy wymienić metodą dynamiczną, ponieważ po tradycyjnym odkręceniu korka spustowego, ze skrzyni wyleci tylko połowa oleju. Reszta zaś pozostanie w konwerterze. Ewentualne zaniedbanie wymiany oleju w skrzyni biegów może skutkować kosztowną naprawą całej skrzyni.
Ostatnia z rzeczy to wymiana płynu chłodniczego. Czynność ta powinna następować zawsze po zakupie używanego pojazdu. Warto także wypłukać cały układ chłodzenia.
Wybierz warsztat zrzeszony w sieci Liqui Moly Pro Line Serwis, który rzetelnie i precyzyjnie wykona wszystkie te czynności. Jesteśmy w tym najlepsi, ponieważ u nas znajdziesz prawdziwych fachowców i pasjonatów. Sprawdź na serwisbooking.liqui-moly.pl.