Filtruj według

Cena

  • 46,00 zł - 47,00 zł

Pojazd

Sposób użytkowania

Jest 1 produkt.

Aktywne filtry

Pokazano 1-1 z 1 pozycji

Silnik wysokoprężny bardzo często emituje z rury wydechowej dym. Aby zdiagnozować problem trzeba sprawdzić jaki jest jego kolor i w jakim momencie się wydobywa. Należy pamiętać, że mocne dymienie silnika jest szkodliwe przede wszystkim dla środowiska, ale również przyspiesza zużycie całego silnika.

Dzięki kolorowi dymu jesteśmy w stanie stwierdzić jakie jest źródło problemu naszego silnika.

Kolor niebieski świadczy o spalaniu oleju silnikowego. Olej silnikowy w silnikach wysokoprężnych trafia do komory spalania najczęściej poprzez:

Uszkodzenie turbosprężarki

Usterka turbosprężarki uwidacznia się również poprzez nagromadzenie oleju w przewodach dolotowych i chłodnicy powietrza.

Co robić?

Spalanie oleju przez ułożyskowanie turbosprężarki w ostateczności może doprowadzić do niekontrolowanego rozpędzenia silnika i jego zniszczenia. Jeżeli jednak usterka jest w fazie początkowej to można zastosować środek Oil Additiv nr 8342, który delikatnie uszczelnia przenikanie oleju do kanałów ssących i oddali widmo kosztownej naprawy. Jeżeli jednak samochód bardzo mocno dymi konieczna jest regeneracja turbosprężarki.

Nieszczelność uszczelniaczy zaworów

Usterka uszczelniaczy zaworów to częsta przypadłość. Po prostu uszczelniacze z biegiem czasu tracą swoją sprężystość. Usterka świadcząca o uszkodzeniu uszczelniaczy zaworowych jest mocne zadymienie które pojawia się bezpośrednio po uruchomieniu zimnego silnika które zanika po paru sekundach.

Co robić?

Usterka uszczelniaczy nie jest niebezpieczna dla silnika, jednakże długotrwałe użytkowanie takiego silnika nie jest zalecane. Aby zniwelować dymienie w takim wypadku można zużyte uszczelniacze wymienić lub spróbować je zregenerować preparatem nr 2671, który regeneruje gumę przywraca jej miękkość i delikatnie spulchnia. Wystarczy go wlać do silnika i przejechać około 800 km by zauważyć różnicę.

Zła praca pierścieni tłokowych

Pierścienie tłokowe oprócz naturalnego zużycia wcześniej mogą ulec zapieczeniu. Spowodowane to jest stosowaniem oleju o słabej jakości wydłużaniem interwału środka smarnego i krótki trasami.

Co robić?

W przypadku zapieczenia pierścieni tłokowych należy wypłukać układ smarowania. W tym celu należy wlać do starego oleju przed wymianą środek płuczący Engine Flush nr 2662 i uruchomić silnik na 10-15 minut. Po tym czasie należy wymienić olej.

Kolor czarny

Czarny kolor spalin w silnikach wysokoprężnych najczęściej jest spowodowany niewłaściwym rozpyleniem paliwa, zatkaniem filtra powietrza lub usterka układu doładowania. Diagnozowanie tej usterki najlepiej rozpocząć od wyczyszczenia układu wtryskowego.

W tym celu można podać środek Oczyszczacz wtryskiwaczy nr 2666, bezpośrednio do układu wtryskowego lub wlać go do zbiornika. Gdy po przejechaniu kilkuset kilometrów usterka nadal występuję warto sprawdzić sprawność zaworu EGR i wyczyścić go preparatem Pro-Line oczyszczacz przepustnic nr 5111 h. Jeżeli to nie pomoże to przyczyną może być nieszczelność układu ssania. W takim wypadku polecamy wizytę w jednym z naszych warsztatów.

Kolor biały

Biały dym, szczególnie w zimniejsze dni jest normalnym zjawiskiem. Po prostu w układzie wydechowym kondensuje się para wodna. Gorzej, jeżeli zjawisko nie ustępuję po całkowitym rozgrzaniu silnika lub gdy połączone jest ze „znikaniem” płynu chłodniczego. W takim wypadku przyczyną może być usterka uszczelki pod głowicą. Jeżeli przeciek jest mały możemy się ratować za pomocą polimerowego Uszczelniacza do chłodnic nr 8347. Jeżeli dodatek nie pomoże niezwłocznie należy się udać do jednego z naszych warsztatów.

  • Zarejestruj się

Rejestracja

Posiadasz konto?
Zaloguj się lub zresetuj hasło