Filtruj według

Cena

  • 59,00 zł - 63,00 zł

Pojazd

Sposób użytkowania

Jest 1 produkt.

Aktywne filtry

Pokazano 1-1 z 1 pozycji

Silnik benzynowy dymi

Silniki benzynowe zazwyczaj emitują mniej trujących substancji, niż Diesel ale niekiedy z rury wydechowej takich silników leci gęsty dym.

Dzięki kolorowi dymu jesteśmy w stanie stwierdzić jakie jest źródło problemu naszego silnika.

Kolor niebieski

Kolor niebieski świadczy o spalaniu oleju silnikowego. Olej silnikowy w silnikach benzynowych trafia do komory spalania najczęściej poprzez:

Nieszczelność uszczelniaczy zaworów

Usterka uszczelniaczy zaworów to częsta przypadłość. Po prostu uszczelniacze z biegiem czasu tracą swoją sprężystość. Usterka świadcząca o uszkodzeniu uszczelniaczy zaworowych jest mocne zadymienie które pojawia się bezpośrednio po uruchomieniu zimnego silnika które zanika po paru sekundach.

Co robić?

Usterka uszczelniaczy nie jest niebezpieczna dla silnika, jednakże długotrwałe użytkowanie takiego silnika nie jest zalecane. Aby zniwelować dymienie w takim wypadku można zużyte uszczelniacze wymienić lub spróbować je zregenerować preparatem Stop wyciekom oleju silnikowego nr 2671, który regeneruje gumę przywraca jej miękkość i delikatnie spulchnia. Wystarczy go wlać do silnika i przejechać około 800 km by zauważyć różnicę.

Nieprawidłowa praca pierścieni tłokowych.

Pierścienie tłokowe oprócz naturalnego zużycia wcześniej mogą ulec zapieczeniu. Spowodowane to jest stosowaniem oleju o słabej jakości wydłużaniem interwału środka smarnego i krótki trasami.

Co robić?

W przypadku zapieczenia pierścieni tłokowych należy wypłukać układ smarowania. W tym celu należy wlać do starego oleju przed wymianą środek płuczący Pro Line Engine Flush LM nr 2662 i uruchomić silnik na 10-15 minut. Po tym czasie należy wymienić olej.

Kolor czarny

Czarny dym w silniku może oznaczać usterkę układu zasilania. Zazwyczaj w pierwszej kolejności dochodzi do usterki sondy lambda czemu towarzyszy wyświetlenie pomarańczowej lampki check engine. W takim wypadku polecamy wizytę w jednym z naszych warsztatów.

Jeżeli na desce rozdzielczej nie pojawi się żaden błąd to należy sprawdzić stan filtra i w razie potrzeby go wymienić. Jeżeli filtr jest drożny a dymienie nie ustępuję prawdopodobną przyczyną czarnego dymu jest zapieczenie wtryskiwaczy. W takim wypadku wystarczy wlać do zbiornika dodatek Oczyszczacz wtryskiwaczy nr 1971 lub oddać pojazd do jednego z naszych warsztatów świadczących profesjonalną usługę czyszczenia układów wtryskowych.

Kolor biały

Biały dym, szczególnie w zimniejsze dni jest normalnym zjawiskiem. Po prostu w układzie wydechowym kondensuje się para wodna. Gorzej, jeżeli zjawisko nie ustępuję po całkowitym rozgrzaniu silnika lub gdy połączone jest ze „znikaniem” płynu chłodniczego. W takim wypadku przyczyną może być usterka uszczelki pod głowicą. Jeżeli przeciek jest mały możemy się ratować za pomocą polimerowego Uszczelniacza do chłodnic nr 8347. Jeżeli dodatek nie pomoże niezwłocznie należy się udać do jednego z naszych warsztatów.

  • Zarejestruj się

Rejestracja

Posiadasz konto?
Zaloguj się lub zresetuj hasło