Filtruj według

Dostępność

Cena

  • 80,00 zł - 81,00 zł

Pojazd

Sposób użytkowania

Typ paliwa

Jest 1 produkt.

Aktywne filtry

Pokazano 1-1 z 1 pozycji

Wbrew pozorom niebieski dym z diesla powinien być powodem do niepokoju u kierowcy. W przypadku diesla, oprócz niebieskich spalin, można spotkać się z dymem czarnym, białym, szarym. Kolor niebieski świadczy o spalaniu oleju silnikowego. To o wiele poważniejszy problem niż w przypadku wydobywania się z rury wydechowej samochodu czarnego dymu. Takie zjawisko nie powinno budzić niepokoju, chyba że masz do czynienia z czarnym dymem przy nowoczesnym dieslu. Olej silnikowy w jednostkach wysokoprężnych trafia do komory spalania najczęściej w wyniku awarii. Z reguły dochodzi do usterki silnika lub jego komponentów.

Niebieski dym przez uszkodzenie turbosprężarki

Nieprawidłowe działanie turbosprężarki uwidacznia się również poprzez nagromadzenie oleju w przewodach dolotowych i chłodnicy powietrza. Wówczas rzeczywiście może pojawić się niebieski dym. Silnik w takiej sytuacji pracuje oczywiście niewłaściwie. Dlaczego diesel kopci na niebiesko? Prawdopodobnie powstała nieszczelność w wyniku nadmiernej eksploatacji turbosprężarki. Wtedy przepuszcza ona olej smarujący jej łożyska do układu dolotowego. W parze z taką awarią idzie ubywanie środka smarnego. Wystarczy sprawdzić jego ilość bagnetem, by mieć pewność, że doszło do usterki turbosprężarki, która spowodowała niebieski dym z diesla.

Co robić?

Spalanie oleju przez ułożyskowanie turbosprężarki w ostateczności może doprowadzić do niekontrolowanego rozpędzenia silnika i jego zniszczenia. Jeżeli jednak usterka jest w fazie początkowej, to można zastosować środek Oil Additiv nr 8342, który delikatnie uszczelnia przenikanie oleju do kanałów ssących i oddali widmo kosztownej naprawy. Jeżeli jednak samochód bardzo mocno dymi, konieczna jest regeneracja turbosprężarki.

Niebieski dym przez nieszczelność uszczelniaczy zaworów

Usterka uszczelniaczy zaworów występuje często. Po prostu elementy te z biegiem czasu tracą swoją sprężystość. O uszkodzeniu uszczelniaczy zaworów świadczy mocne zadymienie, które pojawia się bezpośrednio po uruchomieniu zimnego silnika, a znika po paru sekundach. Czemu diesel kopci na niebiesko? Stare uszczelniacze tracą szczelność, co objawia się krótkotrwałym dymieniem na niebiesko, bezpośrednio po uruchomieniu jednostki napędowej.

Co robić?

Uszkodzenie uszczelniaczy nie jest niebezpieczne, jednakże długotrwałe użytkowanie silnika w takiej sytuacji nie jest zalecane. Aby zniwelować dymienie diesla, można zużyte uszczelniacze wymienić lub spróbować je zregenerować preparatem nr 2671, który przywraca miękkość gumie i delikatnie ją spulchnia. Wystarczy go wlać do silnika i przejechać około 800 km, by zauważyć różnicę.

Niebieski dym przez nieprawidłową pracę pierścieni tłokowych

Pierścienie tłokowe mogą ulec zapieczeniu szybciej, niż się przyjmuje. Wynikać to może ze stosowania oleju o słabej jakości, wydłużania interwału środka smarnego i krótkich tras. Zapieczenie pierścieni tłokowych to inaczej zaklejenie ich w rowkach wskutek pokrywania tłoka nagarem. Dlaczego samochód kopci na niebiesko w takiej sytuacji? Spowodowane jest to zużyciem pierścieni. Samochód będzie dymić na niebiesko podczas dynamicznej jazdy lub na niskich obrotach.

Co robić?

W przypadku zapieczenia pierścieni tłokowych należy wypłukać układ smarowania. W tym celu trzeba wlać do starego oleju przed wymianą środek płuczący Engine Flush nr 2662 i uruchomić silnik na 10–15 minut. Po tym czasie należy wymienić olej. Stosując różnego rodzaju preparaty do uszczelniaczy zaworowych, możesz poprawić ich działanie. Takie środki wpływają na regenerację gumy i przywracają jej miękkość.

Jeśli jednak wszystkie podjęte zabiegi zawiodą, a Ty nadal nie będziesz wiedział, dlaczego diesel dymi na niebiesko, najlepiej wybierz się do warsztatu mechanicznego, gdzie eksperci sprawdzą, w czym tkwi problem. Na pewno nie możesz pozostawić kopcenia na niebiesko w dieslu bez żadnej reakcji. Jeśli tak zrobisz, niewykluczone, że pojazd ulegnie poważnej awarii.

  • Zarejestruj się

Rejestracja

Posiadasz konto?
Zaloguj się lub zresetuj hasło