Filtruj według

Cena

  • 71,00 zł - 72,00 zł

Pojazd

Sposób użytkowania

Typ paliwa

Jest 1 produkt.

Aktywne filtry

Pokazano 1-1 z 1 pozycji

Samochód dymi na niebiesko?

Kolor niebieski świadczy o spalaniu oleju silnikowego. Olej silnikowy w silnikach wysokoprężnych trafia do komory spalania najczęściej poprzez:

Uszkodzenie turbosprężarki

Usterka turbosprężarki uwidacznia się również poprzez nagromadzenie oleju w przewodach dolotowych i chłodnicy powietrza.

Co robić?

Spalanie oleju przez ułożyskowanie turbosprężarki w ostateczności może doprowadzić do niekontrolowanego rozpędzenia silnika i jego zniszczenia. Jeżeli jednak usterka jest w fazie początkowej to można zastosować środek Oil Additiv nr 8342, który delikatnie uszczelnia przenikanie oleju do kanałów ssących i oddali widmo kosztownej naprawy. Jeżeli jednak samochód bardzo mocno dymi konieczna jest regeneracja turbosprężarki.

Nieszczelność uszczelniaczy zaworów

Usterka uszczelniaczy zaworów to częsta przypadłość. Po prostu uszczelniacze z biegiem czasu tracą swoją sprężystość. Usterka świadcząca o uszkodzeniu uszczelniaczy zaworowych jest mocne zadymienie które pojawia się bezpośrednio po uruchomieniu zimnego silnika które zanika po paru sekundach.

Co robić?

Usterka uszczelniaczy nie jest niebezpieczna dla silnika, jednakże długotrwałe użytkowanie takiego silnika nie jest zalecane. Aby zniwelować dymienie w takim wypadku można zużyte uszczelniacze wymienić lub spróbować je zregenerować preparatem nr 2671, który regeneruje gumę przywraca jej miękkość i delikatnie spulchnia. Wystarczy go wlać do silnika i przejechać około 800 km by zauważyć różnicę.

Nieprawidłowa praca pierścieni tłokowych

Pierścienie tłokowe oprócz naturalnego zużycia wcześniej mogą ulec zapieczeniu. Spowodowane to jest stosowaniem oleju o słabej jakości wydłużaniem interwału środka smarnego i krótki trasami.

Co robić?

W przypadku zapieczenia pierścieni tłokowych należy wypłukać układ smarowania. W tym celu należy wlać do starego oleju przed wymianą środek płuczący Engine Flush nr 2662 i uruchomić silnik na 10-15 minut. Po tym czasie należy wymienić olej.

  • Zarejestruj się

Rejestracja

Posiadasz konto?
Zaloguj się lub zresetuj hasło