Filtruj według

Dostępność

Kategorie

Marka

Cena

  • 50,00 zł - 1 135,00 zł

Zastosowanie

Baza oleju

Klasa lepkości

Pojemność (l)

Pojazd

Sposób użytkowania

Typ paliwa

GAZ

Do wtryskiwaczy

Chemiczna naprawa

Top seller

Liczba produktów: 64.

Aktywne filtry

Pokazano 1-24 z 64 pozycji

W kategorii olejów samochodowych na LIQUI MOLY znajdziesz różnego rodzaju oleje samochodowe produkty, których wykorzystanie w swoim pojeździe jest właściwie niezbędne dla zapewnienia bezawaryjnego działania jednostki napędowej i nie tylko. Obejmują one różne rodzaje smarów, w postaci płynów eksploatacyjnych, które zużywają się z upływem czasu, dlatego wymagają uzupełniania lub okresowej wymiany. Sprawdź, jakie oleje samochodowe możemy Ci zaoferować.

Oleje samochodowe – rodzaje olejów

Oleje samochodowe przeznaczone są do użytku w autach różnego rodzaju, ale służą one do różnych celów. Można je podzielić właściwie na dwie główne grupy: oleje silnikowe i oleje przekładniowe.

Oleje silnikowe mają chłodzić jednostkę i minimalizować zjawisko tarcia, jakie naturalnie występuje pomiędzy różnymi ruchomymi elementami silnika samochodu. Odpowiednio dobrany produkt będzie chronił przed przegrzaniem się i zabrudzeniem. Zapobiegnie gromadzeniu się i trwałemu osadzaniu zanieczyszczeń we wnętrzu jednostki napędowej, a przy tym będzie chronić przed korozją poszczególnych metalowych części silnika Twojego pojazdu.

Oleje przekładniowe mają nieco inne zadanie do spełnienia. To środki smarujące do skrzyni biegów, przekładni głównych czy mechanizmów różnicowych i innych miejsc. Zapobiegają szerokiej gamie problemów, jakie mogą pojawić się wraz z upływem czasu ze skrzynią biegów. Wydłużają również jej żywotność.

Jak dobrać olej silnikowy samochodowy?

Jednym z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodach jest olej silnikowy. Należy wybierać przy jego wymianie czy uzupełnianiu taki produkt, który jest rekomendowany przez producenta auta. To ważne, by dopasować klasę lepkości oleju i specyfikację jakościową do danego modelu pojazdu i silnika.

Lepkość to cecha fizyczna oleju samochodowego. Mówi ona o tym, w jaki sposób zachowuje się ten produkt w danej temperaturze i jak wpływa to na ogólną grubość filmu olejowego. Lepkość oznacza się jako literę “W” z odpowiednią cyfrą (umieszczaną przed i po). Na przykład może być to 10W40. Pierwsza liczba określa przydatność oleju samochodowego w niskiej temperaturze, a druga w wysokiej.

Specyfikacja jakościowa olejów silnikowych jest oznaczana według API lub ACEA. Dzielą się ponadto na syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne. Obecnie najczęściej wykorzystywane są te pierwsze, zachowujące swoje właściwości także w wyższych temperaturach i niepowodujące odkładania się nagaru w silniku.

Jak wybrać odpowiedni olej przekładniowy?

Przy doborze olejów samochodowych przekładniowych w praktyce powinieneś zwrócić uwagę na to, w jakiej klasie jakości API są one klasyfikowane. Im będzie ona wyższa, tym lepiej będą zabezpieczać zęby oraz łożyska w przekładniach. Klasa jakościowa oznaczona jako GL-1 wskazuje na olej przekładniowy do przekładni ręcznych i mostów napędowych w starszych konstrukcjach samochodów w lekkich warunkach pracy. To produkt bez dodatków uszlachetniających. Jeśli skrzynia ma pracować w cięższych warunkach, warto chociaż wybrać olej silnikowy przekładniowy GL-2, który zawiera dodatki przeciwutleniające i przeciwkorozyjne.

Olej przekładniowy samochodowy klasy GL-3 przeznaczony jest do przekładni walcowych i stożkowych pracujących w umiarkowanych warunkach obciążeń i prędkości, a przy tym zawiera dodatki przeciwdziałające zużywaniu się tego elementu pojazdu. GL:-4 to oznaczenie jakości oleju do manualnych skrzyń biegów o wyższych prędkościach ślizgania. Mogą być to przekładnie hipoidalne i stożkowe, które pracują z dużym momentem obrotowym i małą prędkością lub odwrotnie. Mają one znacznie większą ilość dodatków niż oleje w klasie GL-3.

Najwyższą klasą jakościową dla olejów przekładniowych jest GL-5, te oleje przeznaczone są do hipoidalnych przekładni głównych dla urządzeń, które pracują w warunkach średnich i przy wysokich obciążeniach.

  • Zarejestruj się

Rejestracja

Posiadasz konto?
Zaloguj się lub zresetuj hasło