Filtruj według

Dostępność

Cena

  • 32,00 zł - 33,00 zł

Pojazd

Sposób użytkowania

Typ paliwa

Jest 1 produkt.

Aktywne filtry

Pokazano 1-1 z 1 pozycji

Wyciek płynu chłodniczego – dlaczego jest niebezpieczne?

Nieszczelność układu chłodzeni jest bardzo niebezpieczna dla silnika. Utrata płyny grozi uszkodzeniem silnika a w najlepszym przypadku wypaleniem uszczelki pod głowicą.

Oczywiście można naprawić lub wymienić uszkodzone elementy, ale nie zawsze mamy na to czas i pieniądze lub usterka wydarzy się w trasie.

Wyciek płynu z układu chłodzenia

W samochodzie wykorzystywanych jest wiele płynów eksploatacyjnych, a jednym z nich jest płyn chłodniczy. Pełni on bardzo ważną funkcję w silniku, dlatego wyciek płynu z chłodnicy jest alarmującym sygnałem. Jeśli płyn chłodniczy wycieka, należy podjąć odpowiednie kroki w celu wskazania przyczyn problemu, a następnie usunąć usterkę – w prawidłowo działającym aucie nie powinno dochodzić do wycieku z chłodnicy. Jak naprawić ten układ, skoro jest on zamknięty? Istnieje wiele potencjalnych przyczyn ubywającego płynu chłodniczego. Warto się z nimi zapoznać, aby wiedzieć, jak zareagować na taką awarię. Błędem jest przekonanie, że w takiej sytuacji wizyta w warsztacie mechanicznym pociągnie za sobą horrendalnie wysokie koszty.

Jak doraźnie poradzić sobie z wyciekiem z układu chłodzenia?

W takim przypadku idealnie sprawdzi się preparat do uszczelniania nieszczelności Liqui Moly nr 8347 150 ml lub koncentrat nr 20457 250 ml na 40 litrów płynu.

Ubywanie płynu chłodniczego – jak wykryć problem? 

Najczęściej mamy do czynienia z wyciekami płynu chłodniczego na zewnątrz, ale często zdarza się, że płyn przenika do komory spalania a to objawia się intensywnym białym dymem wydobywającym się z rury wydechowej. Niezależnie od rodzaju usterki w awaryjnej sytuacji polecamy zastosowanie uszczelniacza Liqui Moly.

Co ważne uszczelniacz można stosować profilaktycznie przy okazji każdej wymiany płynu. Preparat jest aktywny przez cały czas eksploatacji płynu. Dzięki temu zabiegowi zabezpieczamy silnik na wypadek pojawiania się małych nieszczelności. Preparat nie brudzi płynu, nie zapycha nagrzewnicy i skutecznie niweluje nieszczelności i wycieki.

Jak to możliwe?

Polimerowe cząstki znajdujące się w preparacie reagują z powietrzem i spalinami dzięki czemu tworzą trwałą powłokę, która uszczelnia wyciek.

Co ciekawe taka prowizoryczna naprawa sprawdza się na długi czas. Preparat będzie krążył w układzie chłodzenia a w razie awarii uszczelni uszkodzone miejsce.

Jak i kiedy stosować preparat do uszczelniania nieszczelności układu chłodniczego? 

Preparat wystarczy wlać do układu chłodzenia uruchomić silnik i …gotowe.

Uszczelniać można stosować razem z płynem chłodniczym a w sytuacji awaryjnej również z wodą.

Pamiętajmy, że zagotowanie płynu chłodniczego może doprowadzić do usterki uszczelki pod głowicą i zwichrowania tejże. W ekstremalnych przypadkach przegrzanie silnika może doprowadzić do nieodwracalnego odkształcenia cylindrów, uszkodzenia pierścienie tłokowych (utrata sprężystości) a nawet może przyczynić się do zatarcia silnika.

Bardzo istotne jest, by możliwie jak najszybciej zareagować na wyciek płynu chłodniczego. Zamiast wlewać do układu zwykłą wodę, warto zastosować specjalistyczny uszczelniacz Liqui Moly. Z wody korzystaj tylko i wyłącznie wtedy, gdy nie masz dostępu do nowego płynu chłodniczego. W żadnym przypadku nie można doprowadzić do tego, by jeździć samochodem pozbawionym płynu. Trzeba mieć świadomość, że podczas zapłonu w komorze spalania temperatura zbliża się nawet do 2000 stopni Celsjusza. Głowica nagrzewa się, a układ wydechowy odbiera spaliny o temperaturze bliskiej kilkuset stopni Celsjusza. Jeśli układ chłodzenia działa prawidłowo, a płyn chłodniczy jest na swoim miejscu, wpływa on w decydujący sposób na funkcjonowanie silnika. To dzięki niemu układ korbowo­­‑tłokowy może sprawnie pracować. Jeśli dochodzi do znacznego wycieku płynu chłodniczego, automatycznie wszystkie elementy silnika się przegrzewają. Skutkiem tego jest brak grzania, podwyższona temperatura chłodziwa, a w konsekwencji nawet zupełne zniszczenie uszczelki pod głowicą, co może skutkować niezwykle drogą naprawą pojazdu.

  • Zarejestruj się

Rejestracja

Posiadasz konto?
Zaloguj się lub zresetuj hasło