Oleje silnikowe Liqui Moly są produkowane w oparciu o różne bazy olejowe, tak aby dopasować się wymaganiom różnych producentów silników.
Każdy silnik spalinowy musi mieć zapewnione smarowanie. Do tego wykorzystuje się olej, do którego produkcji używa się bazy olejowe. Rozwój baz jest związany z zwiększającymi się wymaganiami jednostek napędowych oraz norm emisji spalin. Nowoczesne silniki benzynowe i Diesla pracują na olejach o niskiej lepkości np. 0w-20 i 0w-30. W celu spełnienia wielu wytycznych oleje składają się z wielu składników: najwyższej jakości dodatki i olejów bazowych. Obecnie Amerykański Instytut Naftowy (API) wyróżnia 5 rodzajów baz olejowych:
- I i II grupa – Oleje mineralne
- III grupa – Oleje hydrokrakowane
- IV grupa – Oleje w pełni syntetyczne
- V grupa – Wszystko, co nie zalicza się do pierwszych czterech grup np. estry i poliglikole.
Różne bazy olejowe odznaczają się innymi właściwościami i są wykorzystywane w różnych olejach silnikowych. Przybliżymy różnice baz olejowych w olejach silnikowych Liqui Moly.
Oleje Mineralne
Do produkcji tych olejów są wykorzystane bazy mineralne w ilości 80%-85%, resztę składu oleju stanowią dodatki. Jest to rodzaj oleju wykorzystywany od dawnych lat, ale rosnące wymagania nowoczesnych silników, dyskwalifikują te oleje przed użyciem w nowoczesnych silnikach. Do typowych lepkości należą 15w-40, 20w-50
Charakteryzują się:
- Stosunkowo dobre właściwości smarne – zapewniają smarowanie na dobrym poziomie w standardowej eksploatacji.
- Mniejsza wytrzymałość temperaturowa i na starzenie – Od innych rodzajów olejów tracą szybciej właściwości w wysokich temperaturach i podczas przekraczania interwału olejowego, dlatego wymagają krótszych interwałów olejowych.
- Niska cena – oleje mineralne są najtańsze na rynku, ale oferują najmniejsze właściwości ochronne i wytrzymałościowe.
Oleje Półsyntetyczne
Produkowane są na bazie olejów mineralnych, do których dodano od 10% do 20% olejów syntetycznych, resztę składu oleju stanowią dodatki. W porównaniu do czystych olejów mineralnych oferują one korzyści w zakresie właściwości rozruchu na zimno, czystości silnika i ochrony przed zużyciem. Tego typu oleje są najczęściej stosowane w starszych pojazdach. Typowa lepkość to 10w-40,
- zapewniają lepsze właściwości niż oleje mineralne – półsyntetyki, są olejami przewyższającymi oleje mineralne pod względem właściwości smarnych, czyszczących i temperaturowych.
- rozsądna cena – są one znacząco tańsze niż oleje w pełni syntetyczne i są tylko nieznacznie droższe od olejów mineralnych
Oleje wykonane w Technologii Syntetycznej (hydrokrakowane)
Nowoczesne oleje premium. Zawarte w nich oleje bazowe otrzymywane są w skomplikowanych procesach chemicznych i przy zastosowaniu innowacyjnej technologii dodatków są dostosowywane do wymagań nowoczesnych silników. Gwarantują optymalną ochronę silnika i maksymalną wydajność. Dzięki ciągłemu rozwojowi spełniają normy jakościowe API i ACEA, co potwierdzają uzyskane przez producentów pojazdów oficjalne atesty. Typowe lepkości to: 0/5W-20/30/40
Oleje wykonane w Technologii Syntetycznej cechują się:
- Wysoką czystością – oleje te posiadają wysoką wiele dodatków, które pomagają na utrzymywanie silnika w czystości, pomimo wydłużonych interwałów olejowych.
- Doskonała wytrzymałość temperaturowa i na starzenie się – Oleje te odznaczają się spełnianiem najbardziej rygorystycznych norm olejowych, które wymagają nowoczesne silniki. Posiadają wysoką odporność na pracę w skrajnych temperaturach.
- Atrakcyjne cenowo - Oferują bardzo zbliżony poziom smarowania, co oleje w pełni syntetyczne, ale są tańsze od nich. Nowoczesne silniki często wymagają takich olejów.
Oleje syntetyczne
Produkowane wyłącznie z wykorzystaniem baz PAO (polialfaolefiny, grupa IV). Stanowią one podstawę szczególnie wydajnych olejów silnikowych. Dodając określone dodatki, gwarantują wyjątkową ochronę przed zużyciem, doskonały rozruch na zimno, właściwości zmniejszające tarcie i doskonałą czystość silnika. Typowe lepkości 0/5w-20/30/40/50.
- Wysokie właściwości smarujące – zapewniają świetne smarowanie, w szerokim zakresie temperatur.
- Świetne właściwości czyszczące – oleje w pełni syntetyczne zapewniają najwyższą czystość silnika
- Najwyższa cena – oleje te z powodu wysokich kosztów produkcji są najdroższymi olejami silnikowymi.
Nie musisz polegać jedynie na terminologii, lecz zamiast tego możesz zaufać atestom producentów samochodów. Jako konsument jesteś całkowicie bezpieczny, niezależnie od tego, gdzie występują one w charakterze oficjalnym. Dzięki naszemu katalogowi doboru olejów LIQUI MOLY pomożemy Ci znaleźć odpowiedni olej do Twojego pojazdu i w sposób jaki korzystasz z samochodu.
Jeśli masz pytania dotyczące wyboru odpowiedniego oleju silnikowego lub potrzebujesz porady, nasi eksperci są do Twojej dyspozycji. Skontaktuj się z nami – wypełnij formularz kontaktowy, a pomożemy Ci wybrać produkt, który zapewni Twojemu silnikowi długą i bezproblemową pracę.