Filtr cząstek stałych się zapycha

W 3 prostych krokach znajdź właściwy produkt dla swojego samochodu.

Opis problemu

Filtr cząstek stałych (DPF) to część obecna we wszystkich silnikach samochodów osobowych w Europie. Ma on za zadanie redukować emisję szkodliwych cząstek stałych ze spalin. Filtr DPF jest projektowany w taki sposób, że zbiera i zatrzymuje cząstki stałe, a następnie regeneruje się poprzez wypalanie zgromadzonych zanieczyszczeń w wyższych temperaturach. Jednak dość często dochodzi do jego zapchania, szczególnie jeśli auto użytkowane jest tylko w trybie miejskim i rzadko wyjeżdża się nim na trasę. Zauważyć na początku możemy spadek mocy, zwiększanie spalania oraz w ostateczności błąd silnika i przejście samochodu w tryb awaryjny. Do głównych przyczyn zapychania się filtra DPF jest:

  • Jazda miejska i na krótkich odcinkach, która uniemożliwia szczególnie w suchych filtrach DPF osiągnięcie odpowiedniej temperatury spalin, do zainicjowania procesu wypalania.
  • Stosowanie paliwa o słabej jakości, która zwiększa ilość osadów trafiających do spalin tym samym szybciej zapychającym filtr DPF.
  • Zabrudzone i rzadko wymieniane filtry, w szczególności paliwa, które w silniku Diesla powinien być często wymieniany oraz powietrza.
  • Uszkodzenia i awarie innych elementów silnika, zapychanie się filtra DPF, jest pochodną źle funkcjonującego zaworu EGR oraz zabrudzonych i lejących wtryskiwaczy, długie użytkowanie pojazdu z takimi usterkami wiąże się z uszkodzeniem tych elementów oraz zapchaniem filtra DPF.
  • Wybór złego oleju, który nie jest niskopopiołowy do samochodów z filtrem DPF, jest błędem, który może skutkować bardzo szybko zapychającym się filtrem DPF, dlatego należy stosować odpowiedni olej przewidziany do danego silnika z filtrem DPF. W celu sprawdzenia odpowiedniego oleju polecamy wypróbować nasz katalog doboru olejów.

Opis produktu

Liqui Moly Dodatek do ochrony filtra DPF nr art. 2650, jest to środek, który ma zadanie zapobiegać powstawaniu sadzy w filtrze DPF. Jest idealnym produktem dla posiadaczy silników Diesla z filtrem DPF, w szczególności użytkowanych głównie w trybie miejskim i na krótkich trasach. Regularne stosowanie dodatku zapewnia optymalne spalanie paliwa, ogranicza powstawanie sadzy oraz znacząco wydłuża żywotność filtrów DPF. Produkt przeznaczony jest do użycia tylko w przypadku posiadania suchych filtrów DPF. Jeśli posiadasz mokry filtr DPF, taki który posiada elektronicznie sterowany zbiornik z dodatkiem do regeneracji filtra m.in. Citroen i Peugeot, to nie możesz użyć tego produktu. Dodatek 2650 obniża temperaturę spalin, potrzebną do zajścia procesu wypalania DPF, natomiast profilaktyczne używanie go co 2000 km pozwala na zabezpieczenie filtra DPF przed ponownym zapychaniem i poprawia jakość spalin.

Opis stosowania

Jak zatem stosować Dodatek do ochrony filtra DPF?

Produkt należy dodać do paliwa na 50-70l oleju napędowego w zbiorniku. Mieszanie następuje automatycznie. Zalecamy stosować produkt co 2000 km, dla optymalnej ochrony filtra DPF i poprawy jakości spalin. Produktu nie można stosować w autach z mokrym filtrem DPF, który ma elektronicznie sterowany zbiornik z płynem katalitycznym m.in. Citroen i Peugeot. Jeśli nie wiesz, jaki masz filtr DPF, lepiej skonsultuj to z ASO. Dodatku nie można stosować razem z Liqui Moly Stop dymieniu nr art. 8340.

Dodatkowo dla bezstresowego użytkowania Diesla z filtrem DPF, należy zadbać o profilaktykę. Warto stosować Liqui Moly Oczyszczacz wtryskiwaczy Diesel 2666 oraz czyścić układ dolotowy co wymianę oleju, za pomocą Pro-Line Oczyszczacz kolektora 21704.

  • Zarejestruj się

Rejestracja

Posiadasz konto?
Zaloguj się lub zresetuj hasło