Opis problemu
Słabe ciśnienie oleju w silniku może wskazywać na poważny problem i wymaga natychmiastowej uwagi. Oto kilka możliwych przyczyn słabego ciśnienia oleju:
- Zużyta lub uszkodzona pompa oleju - jest odpowiedzialna za dostarczanie oleju do wszystkich części silnika. Jeśli pompa oleju jest zużyta lub uszkodzona, może nie generować wystarczającego ciśnienia, co prowadzi do słabego ciśnienia oleju.
- Nieszczelności w układzie olejowym - uszkodzone uszczelki, zatkane przewody lub nieszczelności w układzie olejowym mogą powodować spadek ciśnienia oleju. To może wynikać z uszkodzonych uszczelek korków olejowych, filtrów oleju lub przewodów.
- Niski poziom oleju - jeśli poziom oleju w silniku jest zbyt niski, pompa oleju może mieć trudności z utrzymaniem odpowiedniego ciśnienia. Niski poziom oleju może wynikać z wycieku, spalania lub nieprawidłowego uzupełnienia oleju.
- Zużyte łożyska korbowodowe lub wału korbowego - mogą powodować większy luz w silniku, co wpływa na ciśnienie oleju. To zazwyczaj występuje w starszych silnikach lub silnikach z dużym przebiegiem.
- Problemy z czujnikiem ciśnienia oleju - może nieprawidłowo wskazywać ciśnienie, co może prowadzić do błędnych informacji. W takim przypadku należy wymienić wadliwą część.
Słabe ciśnienie oleju może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Niezwłoczne działania są kluczowe, aby uniknąć dalszych uszkodzeń silnika i zapewnić jego bezpieczne działanie.
Opis produktu
Z pomocą przychodzi dodatek do oleju Liqui Moly Stabilizator lepkości nr art. 2672. Jest to wysokiej jakości produkt, który z mniejsza zużycie oleju oraz zwiększa kompresję w silniku. Zapewnia wyjątkową stabilność filmu smarnego, co przekłada się na redukcję hałasów generowanych przez silnik. Dodatek jest skuteczny przeciwko rozrzedzeniu olejów silnikowych na skutek częstego rozruchu na zimno. Produkt nadaje się do użycia w silnikach benzynowych i Diesla z filtrem DPF lub bez jest bezpieczny dla turbosprężarek i katalizatorów.
Opis stosowania
Stabilizator lepkości 2672 można dodać w każdym momencie interwału olejowego. Należy dodać go na zimny olej silnikowy i następnie uruchomić silnik na około 5 minut. Zawartość opakowania 300 ml starcza na 5l oleju silnikowego. Produkt należy dodawać proporcjonalnie do ilości oleju w silniku oraz należy pamiętać o tym, żeby nie przekroczyć stanu maksymalnego oleju. Dodatek nie nadaje się do użycia w motocyklach z mokrym sprzęgłem.