Silnik się grzeje

W 3 prostych krokach znajdź właściwy produkt dla swojego samochodu.

Opis problemu

Silnik w okresie wakacji jest szczególnie narażony na awarie układu chłodzenia. Wysokie temperatury zewnętrzne, częsta jazda w korkach powodują, że mała usterka np. drobne wycieki lub zanieczyszczenie chłodnicy mogą być przyczyną poważnej awarii. Problem nadmiernie grzejącego się silnika może być spowodowany przez różne czynniki:

  • Zbyt mała ilość i niska jakość płynu chłodzącego - ma on za zadanie odprowadzać ciepło z silnika. Jeżeli w układzie chłodzenia jest za mało płynu chłodzącego, to narażamy silnik na nadmierne nagrzewanie się. Co więcej, jeśli płyn chłodzący jest zanieczyszczony lub zużyty, jego zdolność do skutecznego chłodzenia silnika może być ograniczona.
  • Uszkodzony termostat - reguluje on przepływ płynu chłodzącego przez silnik w zależności od jego temperatury. Jeśli jest uszkodzony lub jest zabrudzony, to może prowadzić do nadmiernego nagrzewania się silnika.
  • Wycieki płynu chłodzącego - jeśli występują to ilość dostępnego płynu, może być niewystarczająca do skutecznego chłodzenia silnika. Popękane węże, uszczelki lub nawet uszkodzony blok silnika mogą przyczyniać się do wycieków płynu chłodzącego.
  • Uszkodzony wentylator chłodnicy - zapewnia odpowiedni przepływ powietrza przez chłodnicę, aby schłodzić płyn chłodniczy w celu jego ochłodzenia. Jeśli wentylator jest uszkodzony, może to skutkować nadmiernym nagrzewaniem się silnika.

W celu eliminacji większości z wymienionych awarii należy regularnie wymieniać płyn chłodniczy i przy okazji płukać cały układ chłodzenia. Można także prewencyjnie dodawać produkt uszczelniający.

Opis produktu

Zalecamy czyścić układ chłodzenia co wymianę płynu chłodniczego za pomocą dodatku Liqui Moly Oczyszczacz chłodnicy nr art. 2699. Ma on za zadanie usunąć osady z układu chłodzenia/ogrzewania, które blokują wymianę ciepła i pracę termostatu. Jeżeli silnik pracuje w zbyt wysokiej temperaturze – ulega on nadmiernemu zużyciu, co może prowadzić do awarii, dodatkowo nie działa ekonomicznie. Dodatek nie zawiera agresywnych kwasów ani zasad, usuwa rdzawe osady, zawierające wapno i olej. Oczyszcza cały układ chłodzenia i ogrzewania samochodu. Jest bezpieczny w kontakcie z gumą i tworzywami sztucznymi.

Opis stosowania

Należy rozgrzać układ chłodniczy do temperatury roboczej i wlać dodatek do układu chłodzenia. Następnie trzeba dać popracować silnikowi przez 20-30 minut. Jeżeli w zbiorniczku wyrównawczym znajdują się ślady oleju, to powinno się zlać stary płyn chłodniczy i uzupełnić układ wodą destylowaną. Po jej dodaniu można zaaplikować płukankę układu chłodzenia i pozostawić pracujący silnik na 20-30 minut. W jednym i drugim przypadku ogrzewanie pojazdu powinno być włączone. Jeśli pomimo płukania płyn będzie brudny, należy powtórzyć procedurę. Po procedurze płukania dodatkiem powinno się go przepłukać dodatkowo wodą destylowaną. Po tej czynności należy uzupełnić odpowiednim płynem chłodniczym układ. Jedno opakowanie 300 ml starcza na 10l płynu chłodniczego.

  • Zarejestruj się

Rejestracja

Posiadasz konto?
Zaloguj się lub zresetuj hasło