Opis problemu
Czy Twoja skrzynia biegów głośno działa lub biegi nie do końca precyzyjnie się zmieniają? Głośna praca skrzyni biegów może być spowodowana przez różne czynniki. Oto kilka możliwych przyczyn tego problemu:
- Za niski poziom oleju przekładniowego - jeżeli poziom oleju jest zbyt niski lub jest on zużyty, może to prowadzić do nieprawidłowej pracy skrzyni biegów i wydawania głośnych dźwięków. Płyn przekładniowy zapewnia smarowanie i tłumienie drgań wewnątrz skrzyni biegów. Niedobór lub zużyty olej może spowodować zwiększone tarcie i hałas.
- Zużyte elementy w skrzyni biegów - takie jak łożyska wałów, przekładnie zębate, wałki rozrządu, mogą generować hałas podczas pracy skrzyni biegów.
- Niewłaściwie napięte lub luźne elementy - np. mocowania lub osłony wokół skrzyni biegów mogą powodować hałas podczas pracy. W takim przypadku konieczne może być dokręcenie lub regulacja tych elementów.
- Problemy z układem napędowym - hałas w skrzyni biegów może być również spowodowany problemami z innymi elementami układu napędowego, takimi jak przeguby napędowe, wały napędowe lub mechanizm różnicowy.
Opis produktu
Jest jednak łatwy sposób, żeby zabezpieczyć skrzynię przed takimi awariami lub dać drugie życie zmęczonym mechanizmom. Zalecamy użycie Liqui Moly Dodatek do oleju przekładniowego nr art. 2652. Jest to produkt, którego głównymi zadaniami są zmniejszanie zużycia ręcznych i różnicowych skrzyń biegów, napędów osi bez zintegrowanych mokrych blokad mechanizmu różnicowego i mechanicznych układów kierowniczych. Dodatek zawiera w sobie wysoce skoncentrowany MoS2, który zmniejsza różnicę temperatur i zapewnia cichszą pracę oraz płynniejszą zmianę biegów. Dzięki użyciu dodatku mechanizmy się mniej nagrzewają i powierzchnia zębatek jest gładsza, co powoduje cichszą pracę mechanizmów i lepszą wydajność.
Opis stosowania
Jedno opakowanie 20g starcza na 1l oleju przekładniowego. Mieszanie odbywa się automatycznie podczas pracy. Dodatek nadaje się zarówno do mineralnych, jak i syntetycznych olejów przekładniowych. Dodatek przeznaczony jest do manualnych skrzyń biegów pojazdów silnikowych, osi napędu, przekładni różnicowych i mechanicznych układów kierowniczych. Ze względu na właściwości dwusiarczku (zmiana współczynnika tarcia) środek ten nie może być stosowany w automatycznych skrzyniach biegów oraz w przekładniach głównych z blokadą.