Silnik głośno pracuje

W 3 prostych krokach znajdź właściwy produkt dla swojego samochodu.

Opis problemu

Czy silnik w Twoim samochodzie pracuje bardzo głośno, szczególnie na zimnym silniku? 

Głośna praca silnika może wskazywać na różne problemy. Oto kilka możliwych przyczyn:

  • Zużyte łożyska - w silniku mogą generować hałas podczas pracy. Te łożyska mogą się zużywać z czasem i wymagają wymiany, aby przywrócić prawidłowe działanie i zmniejszyć hałas.
  • Niewłaściwe ustawienie zapłonu - jeśli zapłon jest źle ustawiony, może dochodzić do nieprawidłowego spalania paliwa w komorach spalania silnika. Może to prowadzić do głośnej pracy silnika.
  • Nieszczelny układ wydechowy - takie jak szczeliny na spawach lub uszkodzone tłumiki, mogą powodować głośną pracę silnika. Nieszczelności w układzie wydechowym mogą prowadzić do hałasów i wymagają naprawy.
  • Zużyte elementy układu napędowego - takie jak paski klinowe lub koło pasowe, mogą generować hałas podczas pracy silnika. W takim przypadku konieczna jest wymiana tych zużytych elementów.
  • Niewłaściwy stan oleju silnikowego lub jego jakość - jeśli jest zbyt rzadki lub brudny, może to prowadzić do głośnej pracy silnika. Ważne jest regularne wymienianie oleju i utrzymywanie go w odpowiednim stanie, aby zapewnić prawidłowe smarowanie i redukcję hałasu.
  • Nieprawidłowo działające popychacze hydrauliczne – jeśli otwory zaworów są zabrudzone lub zbyt wydłuża się interwał olejowy, może dojść do sytuacji nieodpowiedniego smarowania lub braku smarowania popychaczy, co skutkuje charakterystycznym klekotaniem metalu o metal.

W dłuższej perspektywie czasu należy liczyć się z szybszym zużyciem wszystkich współpracujących elementów układu rozrządu m.in. wałka rozrządu, dźwigienek zaworowych i popychaczy.

Opis produktu

Jeśli chcemy zadbać o popychacze hydrauliczne, należy pomyśleć o aplikacji dodatku Liqui Moly Wyciszacz popychaczy nr art. 8345. Dodatek o wysokiej wydajności, który tłumi hałas generowany przy zabrudzone i lepkie popychacze hydrauliczne. Czyści otwory zaworów, zapewniając w ten sposób optymalne działanie. Poprawia właściwości smarne oleju. Usprawnia działanie napinaczy łańcucha rozrządu, które są napełnione olejem pod ciśnieniem, co może przyczyniać się do redukcji hałasów dobiegających z łańcucha rozrządu. Stosowanie produktu zwiększa niezawodność działania i komfort użytkowania pojazdu.

Dla ogólnego polepszenia i wydłużenia pracy silnika oraz zmniejszenia tarcia zalecamy użycie Liqui Moly Dodatek z MoS2 nr art. 8342. Produkt ma za zadanie stworzyć warstwę smarującą na wszystkich trących i ślizgających się powierzchniach metalowych w silniku. Dzięki temu zmniejsza tarcie i zapewnia płynniejszą pracę elementów. Przekłada się to na znacznymi oszczędnościami paliwa i oleju. Dwusiarczek molibdenu (MoS2) pokrywa metalowe części silnika, wnika we wszystkie wżery i rysy w silniku, dzięki czemu silnik ciszej pracuje, ma większą kompresję i moc. Produkt polecamy zwłaszcza do silników z większym przebiegiem.

Opis stosowania

Jedno opakowanie 300 ml Wyciszacz popychaczy nr 8345 jest na 6l oleju silnikowego, więc na 1l oleju należy wlać 50 ml dodatku. Należy obliczyć proporcję i upewnić się, że obliczona ilość dodatku po dodaniu do oleju nie spowoduje nad stanu olejowego. Jeśli jest taka możliwość, należy upuścić/odessać trochę oleju silnikowego. Dla podtrzymania efektów działania należy stosować produkt do każdej wymiany oleju, dlatego najlepiej go dodawać podczas niej. Pod oddaniu do oleju, należy uruchomić silnik i poczekać, aż olej się rozgrzeje. Do stosowania zarówno w silnikach benzynowych, jak i Diesla. Można mieszać z wszystkie dostępnymi na rynku olejami silnikowymi. Dodatek nie nadaje się do stosowania w motocyklach z tzw. mokrym sprzęgłem.

Jeśli chodzi o stosowanie dodatku MoS2 nr art. 8342, to można dodawać go w dowolnym momencie interwału olejowego, natomiast polecamy dodawać go podczas wymiany oleju. Jedno opakowanie 300 ml jest na 6l oleju silnikowego, dlatego na 1l oleju przypada 50 ml dodatku. Należy obliczyć ile ml dodatku, trzeba dodać do oleju i upewnić się, że ta ilość dodatku nie spowoduje nad stanu oleju, jeśli tak należy odciągnąć/upuścić odpowiednią ilość oleju. Dodatek można dodawać do silników benzynowych oraz Diesla. Mieszalny ze wszystkimi dostępnymi na rynku olejami silnikowymi. Przed użyciem wstrząsnąć pojemnikiem. Produkt można dodawać do oleju w motocyklach z mokrym sprzęgłem, maksymalna dawka wynosi 2% (20 ml produktu na 1 litr oleju).

  • Zarejestruj się

Rejestracja

Posiadasz konto?
Zaloguj się lub zresetuj hasło