Diesel dymi na czarno

W 3 prostych krokach znajdź właściwy produkt dla swojego samochodu.

Opis problemu

Posiadasz silnik Diesla i nadmiernie kopci na czarno? Silnik diesla, który emituje czarny dym, może wskazywać na pewne problemy z procesem spalania lub stanem technicznym silnika. Czarny dym pochodzi z niecałkowitego spalania paliwa, co może mieć różne przyczyny.

  • Lejące wtryskiwacze - za duża ilość paliwa wstrzykiwanego do komory spalania może spowodować, że nie całe paliwo spali się efektywnie, prowadząc do czarnego dymu.
  • Zanieczyszczone wtryskiwacze - zanieczyszczone lub uszkodzone wtryskiwacze mogą prowadzić do nierównomiernego rozpylenia paliwa, co wpływa na proces spalania i może powodować emisję czarnego dymu.
  • Zanieczyszczone filtry powietrza lub paliwa mogą ograniczać dopływ odpowiedniej ilości powietrza, lub paliwa, co wpływa na jakość spalania.
  • Problemy z turbosprężarką i nie działa poprawnie, może to wpływać na efektywność spalania i prowadzić do emisji czarnego dymu.

Czarny kolor spalin w silnikach Diesla może być wynikiem niewłaściwego rozpylenia paliwa, zatkaniem filtra powietrza lub usterką układu doładowania. W tej sytuacji należy zastosować Oczyszczacz wtryskiwaczy nr 2666 - bezpośrednio do układu wtryskowego, zalać nim nowy filtr paliwa lub do zbiornika z paliwem. Gdy po przejechaniu kilkuset kilometrów problem nadal będzie występował, warto sprawdzić sprawność zaworu EGR i wyczyścić go preparatem Pro-Line Oczyszczacz kolektora nr 21704. Jeżeli to nie pomoże to przyczyną może być nieszczelność układu ssania.

Opis produktu

Dodatek Liqui Moly Oczyszczacz wtryskiwaczy Diesla nr art. 2666, jest mieszaniną środków z silnymi właściwościami czyszczącymi. Specjalne dodatki gwarantują ochronę przed korozją i zwiększają wydajność zapłonu (liczba cetanowa). Produkt usuwa osady na dyszach wtryskowych oraz w komorze spalania. Zwiększa liczbę cetanową. Eliminuje problemy z pracą silnika, takie jak stukanie na biegu jałowym i zapewnia cichą pracę silnika. Chroni cały układ paliwowy przed korozją. Optymalizuje jakość spalin. Może być również stosowany jako środek zapobiegawczy. Można go używać w samochodach wyposażonych w filtr DPF. Jest bezpieczny do użycia we wszystkich silnikach wysokoprężnych (m.in. pompowtryskiwacze, common rail).

Jeśli po zastosowaniu dodatku problem powraca, należy sprawdzić zawór EGR. Jeśli jest zabrudzony, warto go wyczyścić dodatkiem Liqui Moly Oczyszczacz kolektora nr art. 27104. Jest to specjalistyczny środek do czyszczenia układów dolotowych w silnikach Diesla, usuwa typowe osady z powierzchni kolektora oraz zaworu EGR. Produkt rozpuszcza zanieczyszczenia takie jak olej, żywice, pozostałości kleju. Zwiększa niezawodność silników Diesla. Zalecamy stosować przy okazji każdego przeglądu. Jest bezpieczny do użycia w samochodach z EGR i DPF.

Opis stosowania

Jak zatem stosować dodatki na eliminację dymienia silnika Diesla na czarno?

Dodatek 2666 można zaaplikować na 3 sposoby jako dodatek do paliwa, uzupełnienie nowego filtra paliwa lub uruchomić samochód na tzw. małym obiegu. Produkt można dodawać na mniejsze ilości paliwa, całe opakowanie można zalać na maksymalnie 75l oleju napędowego. Zalecamy dodawać go paliwa prewencyjnie co 5000 km. Mieszanie odbywa się automatycznie. Produkt świetnie nadaje się do uzupełnienia nowego filtra paliwa podczas wymiany, jeśli jakaś część dodatku zostanie, należy dodać do paliwa. Ostatnim sposobem użycia jest uruchomienie samochodu na płynie czyszczącym na tzw. małym obiegu, więcej o tej czynności w tym filmie.

Jeśli chodzi o stosowanie dodatku do czyszczenia kolektora i EGR, to produkt należy dozować do układu dolotowego za przepływomierzem. Produkt wyposażony jest w długą sondę, która pozwala na łatwą aplikację produktu. W celu aplikacji produktu należy uruchomić silnik utrzymywać obroty silnika przy ok. 2500 obrotów na minutę, w czym czasie dozować produkt w odstępach czasu 2-3 sekundy, jeśli prędkość obrotowa wzrasta o 1000 obr/min podczas aplikacji, natychmiast zaprzestań dozowania produktu. Po wypsikaniu całego opakowania należy dać silnikowi 2-3 minuty, żeby pochodził na wolnych obrotach, w celu wypalenia resztek preparatu z układu. Po całej operacji należy zmienić olej silnikowy. Zalecamy czyszczenie układu dolotowego co każdą wymianę oleju.

  • Zarejestruj się

Rejestracja

Posiadasz konto?
Zaloguj się lub zresetuj hasło