Opis problemu
Twój silnik spala olej? Nie ignoruj tej przypadłości. Użytkowanie takiego pojazdu zanieczyszcza środowisko oraz jest niebezpieczne dla Twojego silnika. Po pierwsze możesz zapomnieć dolać olej i jeździć ze zbyt małą ilością oleju, a po drugie spalany olej tworzy szkodliwy nagar. Co skutecznie może skrócić żywotność silnika i wygenerować wysokie koszty potencjalnych napraw. Do głównych przyczyn spalania oleju należą:
- zużyte i nieszczelne uszczelniacze zaworowe,
- zapieczone pierścienie tłokowe,
- zużyte łożyska turbosprężarki,
- zużycie cylindrów i tłoków.
Jednak najczęściej przyczyną problemu są zapieczone pierścienie i nieszczelne uszczelniacze zaworowe. Jest to dobra wiadomość, ponieważ te usterki można w łatwy i tani sposób wyeliminować za pomocą naszych dodatków. Możesz uniknąć potrzeby wymieniania uszczelniaczy zaworowych, których wymiana często wymaga zdjęcia głowicy – co dodatkowo zwiększa koszty takiej operacji.
Opis produktu
Jeśli nie wiadomo, czy winne są uszczelniacze zaworowe, czy zapieczone pierścienie tłokowe, to zalecamy wypłukać silnik za pomocą płukanki Pro-Line Engine Flush nr art. 2662. Produkt ten ma za zadanie usunąć osady z rowków pierścieni tłokowych, zapobiega to ich zapiekaniu się. Poprawia sprawność mechaniczną silnika poprzez rozpuszczenie tworzących się nagarów. Przeznaczony jest do silników benzynowych i Diesla. Dla najlepszych efektów zalecamy używać co wymianę oleju.
Następnie zastosuj dodatek do oleju Liqui Moly Stop wyciekom oleju nr art. 2671, który ma za zadanie zregenerować elementy gumowe w silniku, dzięki swoim właściwościom chemicznym odnawia i delikatnie spulchnia uszczelnienia co, przywraca im ich właściwości. Produkt idealnie nadaje się na eliminację nieszczelności uszczelniaczy zaworowych lub wycieków zewnętrznych. Jeśli w Twoim aucie zdiagnozowano nieszczelność uszczelniaczy zaworowych, zanim zdecydujesz o remoncie silnika, spróbuj dodać Stop wyciekom oleju. Dla profilaktyki można go stosować co 30 000 km. Wyeliminuje, to lub zmniejszy to wycieki oraz pobór oleju w silniku.
Opis stosowania
Jeśli chodzi o stosowanie płukanki, to należy rozgrzać olej i dodać 2662, następnie uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 10-15 minut. Po tym czasie należy wyłączyć silnik, spuścić stary olej, zmienić filtr oleju oraz zalać nowy olej. Jedno opakowanie płukanki o pojemności 500 ml jest na 5l oleju silnikowego.
Stop Wyciekom oleju nr 2671 należy zastosować na zimny olej silnikowy, polecamy dodawać go podczas wymiany oleju, ale można w dowolnym momencie interwału olejowego. Ważne jest, aby przejechać minimum 800 km od dodania preparatu, żeby dać mu czas na odnowienie uszczelek. Jeśli chodzi o stosowanie to 300 ml opakowanie, starcza na 5l oleju silnikowego. Więc na 1l oleju przypada 60 ml produktu. Należy obliczyć ile ,trzeba dodać 2671 i upewnić się, że aplikując taką ilość produktu nie, spowodujesz nad stanu olejowego. Jeśli jest takie ryzyko, odciągnij/upuść trochę oleju, tak aby stan po dodaniu produktu olej był na bezpiecznym poziomie. Produkt nie nadaje się do stosowania w motocyklach z tzw. mokrym sprzęgłem.