Samochód dymi na niebiesko

W 3 prostych krokach znajdź właściwy produkt dla swojego samochodu.

Opis problemu

Kolor niebieski dymu świadczy o spalaniu oleju silnikowego. Olej silnikowy w silnikach trafia do komory spalania najczęściej poprzez:

  • uszkodzenie turbosprężarki,
  • nieszczelność uszczelniaczy zaworowych,
  • nieprawidłową pracę/zapieczenie pierścieni tłokowych.

Niewłaściwe działanie turbosprężarki można zauważyć poprzez sprawdzenie przewodów dolotowych i chłodnicy oleju, jeśli uszkodzone jest turbo, powinna być w nich znaczna część oleju. Co w efekcie może prowadzić do spalania go i powstawania niebieskiego dymu. Prawdopodobnie nieszczelność powstała w wyniku nadmiernej eksploatacji turbosprężarki, używania złej jakości oleju, wydłużone interwały olejowe. Wtedy przepuszcza ona olej smarujący jej łożyska do układu dolotowego. W parze z taką awarią idzie ubywanie środka smarnego. Wystarczy sprawdzić jego ilość bagnetem, by mieć pewność, że doszło do usterki turbosprężarki, która spowodowała dymienie na niebiesko.

Jeśli chodzi o usterkę uszczelniaczy zaworowych, towarzyszy jej mocne dymienie zaraz po uruchomieniu zimnego silnika – po kilku chwilach znika. Co jest powodem takiego stanu rzeczy? Usterka uszczelniaczy zaworowych to częste zjawisko. Po latach eksploatacji uszczelniacze tracą swoje właściwości w tym sprężystość, co powoduje nieszczelności i krótkotrwałego dymienia na niebiesko, zaraz po uruchomieniu silnika.

Pierścienie tłokowe oprócz zużycia spowodowanego eksploatacją, mogą ulec zapieczeniu. Szczególnie jeśli silnik pracuje na słabej jakości oleju, używany jest w wydłużonych interwałach olejowych oraz na krótkich trasach. Poprzez zapieczenie pierścieni tłokowych należy rozumieć zalepienie się ich nagarem w rowkach. Co jest przyczyną dymienia na niebiesko? Winne są zapieczone pierścienie tłokowe, które powodować będą przepuszczanie oleju i spalanie go podczas dynamicznej jazdy oraz utrzymywania niskich obrotów.
Turbosprężarka, która puszcza olej, powoduje dymienie na niebiesko, a w ekstremalnych przypadkach może spowodować do „rozbiegania się” silnika i jego awarii. Jeśli jest to początkowa faza usterki, to polecamy użyć Liqui Moly dodatek do oleju MoS2 nr art. 8342, którego właściwości lekko zmniejszają przenikanie oleju do układów ssących, co wydłuża działanie silnika. Jeśli jednak dymienie jest intensywne, zalecane jest wymienić lub zregenerować turbosprężarkę.

Usterka uszczelniaczy zaworowych nie jest sytuacją bardzo niebezpieczną, jednak długie użytkowanie silnika z takim defektem nie jest rozsądne. W celu usunięcia kopcenia można zregenerować je za pomocą Liqui Moly dodatku do oleju Stop wyciekom oleju nr art. 2671. Dodatek ma zadanie zregenerować uszczelki, uszczelniacze, simeringi w silniku, aby elementy odzyskały elastyczność oraz lekko je spulchnia. Wystarczy go wlać do silnika i przejechać około 800 km, by zauważyć różnicę.

Jeśli w silniku są zapieczone pierścienie tłokowe, to zaleca się wypłukać silnik za pomocą płukani Pro-Line Engine Flush nr art. 2662. Należy ją dodać tuż przed wymianą oleju.

Opis produktu

Płukana silnika Pro-Line Engine Flush nr art. 2662, to skuteczna mieszanina substancji chemicznych w połączeniu z płynnym nośnikiem przetestowanym w laboratorium i praktycznych próbach terenowych skutecznie rozpuszczają szlam i substancje tworzące nagar. Wszystkie rodzaje pozostałości rozpuszczalnych i nierozpuszczalnych w oleju są zawieszone i usunięte. Płukanka czyści wnętrze silnika, eliminuje osady z otworów olejowych, łożysk i rozpuszcza osad w zapieczonych pierścieniach tłokowych. Dzięki temu silnik zaczyna ciszej pracować oraz zmniejsza się zużycie oleju. Zastosowanie produktu poprawia kompresję i minimalizuje ryzyko awarii. Płukanka daje możliwość pełnego działania nowego oleju. Zalecamy stosować przy każdej wymianie oleju. Do silników benzynowych i Diesla z filtrem DPF lub bez niego. Można bezpiecznie stosować w autach z paskiem rozrządu pracującym w oleju.

Liqui Moly Stop wyciekom oleju nr art. 2671, to specjalistyczny dodatek do oleju, który regeneruje uszczelnienia w silniku wykonane z gumy i tworzyw sztucznych np. simeringi uszczelniające wał, uszczelniacze zaworowe oraz zapobiega powstawaniu plam olejowych pod pojazdem. Dodatkowo produkt przeciwdziała rozcieńczaniu oleju. Zmniejsza hałas silnika i zużycie oleju poprzez pierścienie tłokowe i uszczelniacze zaworowe. Do silników benzynowych i Diesla z filtrem DPF lub bez. Nie nadaje się do używania w motocyklach z mokrym sprzęgłem.

Liqui Moly dodatek do oleju MoS2 nr art. 8342, to wysokiej klasy modyfikator tarcia. Produkt zawiera w swoim składzie dwusiarczkiem molibdenu MoS2, dzięki temu tworzy warstwę smarującą o dużej wytrzymałości na wszystkich trących i ślizgających się powierzchniach metalowych. Dodatek zmniejsza tarcie w silniku, co przekłada się na wolniejsze zużycie części, gwarantuje oszczędność paliwa i oleju. Można stosować w każdym samochodzie, natomiast najbardziej polecamy go do samochodów z większym przebiegiem. Produkt nadaje się do silników benzynowych i Diesla z lub bez filtra DPF. Bezpieczny dla turbosprężarek i katalizatorów. Nadaje się do pasków zębatych pracujących w oleju.

Opis stosowania

Jako Liqui Moly polecamy zastosować wszystkie produkty, ponieważ usterka jednego elementu, może prowadzić do kolejnych usterek, a w konsekwencji do kosztownych awarii. Dlatego warto wykonać następujące czynności w podanej kolejności:

  1. Płucz silnik co wymianę oleju przy pomocy płukanki nr art. 2662, należy go dodać na ciepły olej tuż przed wymianą oleju i uruchomić silnik na 10-15 minut. Następnie należy spuścić olej, zmienić filtr oleju i zalać odpowiedni olej, który możesz znaleźć w naszym katalogu doboru olejów.
  2. Do nowego oleju dodaj Stop wyciekom oleju nr 2671 – całe opakowanie 300 ml starcza na 5l oleju, czyli na 1l oleju należy wlać 60 ml dodatku. Po obliczeniu ilości dodatku, który trzeba wlać do oleju, należy się upewnić, że nie przekroczymy stanu maksymalnego oleju, jeśli jest takie ryzyko, należy odciągnąć taką ilość oleju, żeby po aplikacji dodatku nie przekroczyć maksimum oleju. Dlatego najłatwiej dodać go podczas wymiany oleju. Pełne działanie produktu następuje po przejechaniu 800 km od dodania. Można stosować prewencyjnie co 30 000 km.
  3. W celu ograniczenia nieszczelności turbiny i zmniejszenia tarcia w silniku polecamy użyć dodatku do oleju MoS2 nr art. 8342. Można go dodać w dowolnym momencie interwału olejowego, jednak zalecamy dodawać go w trakcie wymiany oleju. Opakowanie 300 ml wystarcza na 6l oleju. Dlatego należy dodawać 50 ml na 1l oleju. Podczas dodawania go do silnika należy wlać mniej oleju o dodaną ilość dodatku MoS2, tak aby po aplikacji dodatku stan olejowy był na odpowiednim poziomie. Produkt można dodawać do mokrych sprzęgieł w motocyklach. Maksymalna dawka dla motocykli z tzw. mokrym sprzęgłem wynosi 2%!

Należy pamiętać, że nasze dodatki do oleju należy dodawać w odpowiedniej proporcji no oleju w silniku. Po obliczeniu ile dodatku należy wlać do silnika, należy upewnić się, że nie spowoduje to nad stanu olejowego, jeśli tak, to trzeba wcześniej wlać mniej oleju, lub odciągnąć odpowiednią ilość. Dodatek należy aplikować na zimny olej silnikowy.

  • Zarejestruj się

Rejestracja

Posiadasz konto?
Zaloguj się lub zresetuj hasło