Przemysł chemiczny jest w stanie wiele zaoferować właścicielom pojazdów mechanicznych. Szeroki wybór jest w zakresie chemii serwisowej, która obejmuje smary do hamulców. W jakim celu się je wykorzystuje i czy pozwolą one na przedłużenie żywotności układu hamulcowego pojazdu?
Do czego wykorzystywany jest smar do hamulców?
W ofercie chemii serwisowej nie brakuje specjalistycznych produktów, takich jak smar do klocków hamulcowych czy smar do zacisków hamulcowych Liqui Moly. To syntetyczny produkt służący do montażu, ale i naprawy układów hamulcowych w pojazdach mechanicznych. Głównym celem jego zastosowania jest zapewnienie, by okładziny hamulcowe były zużywane w równomierny sposób.
Dzięki zastosowaniu smarowania hamulców produktem chemii serwisowej można wytłumić hałas, jaki powstaje w wyniku wibracji. Smar do hamulców utrzymuje szczelność gumowych tulei w układzie i zapobiega wnikaniu do środka wody.
Jaki smar do hamulców?
Zanim przystąpisz do smarowania hamulców czy klocków hamulcowych, powinieneś wybrać odpowiedni do tego produkt z chemii serwisowej. Możesz zdecydować się na specjalny smar syntetyczny do hamulców, który jest dostępny w formie twardej pasty. Jego skład został oparty na wyjątkowej kompatybilności z elastomerem. Będzie idealny do utrzymania w ruchu sworzni hamulcowych. Smarowanie klocków takim produktem pozwoli na zapewnienie najlepszego możliwego działania hamulców.
Smar do hamulców będzie je chronić przed korozją i zapewni wydłużoną żywotność. Odpowiada wymaganiom różnych producentów OEM smarów do prowadnic hamulcowych wszelkiego typu. Specjalnie opracowany produkt z zakresu chemii serwisowej został wyprodukowany z myślą o smarowaniu sworzni hamulcowych w ruchu i zapobiega ich zatarciu, co mogłoby doprowadzić do poważnych awarii układu hamulcowego.
Jak w praktyce przeprowadzić smarowanie hamulców?
Przed nałożeniem smaru na hamulce należy dokładnie oczyścić sworzeń hamulca z wykorzystaniem zmywacza do układów hamulcowych. Dopiero po tym, jak zmywacz całkowicie wyparuje, można pokryć sworznie smarem. Nie można nanosić takiego produktu na powierzchnie cierne klocków, tarcz hamulcowych czy okładziny.