Gear Tronic  2
Kod produktu: 7917

Gear Tronic 2

LIQUI MOLY POLSKA Sp. z o.o. Opinie z ekomi-pl.com

W pełni automatyczne urządzenie do dynamicznej wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów.

36 847,73 zł
Obecnie brak na stanie

Otrzymaj powiadomienie, gdy produkt będzie dostępny

  • Zapisz się do newslettera i odbierz 50zł na pierwsze zakupy!
  • Darmowa dostawa od 199,00 zł

W pełni automatyczne urządzenie do dynamicznej wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów. Pozwala na szybką i sprawną wymianę oleju oraz płukanie skrzyni biegów, jeżeli jest taka potrzeba. Dynamiczna wymiana pozwala na wymianę większości oleju w przeciwieństwie do wymiany statycznej.

Jak bezpiecznie wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów?

Odsetek samochodów wyposażonych w automatyczna skrzynię biegów stale wzrasta. Jeszcze kila lat temu brak lewarka zmiany biegów był prawdziwą egzotyką, natomiast rozwój nowych technologii i coraz większe korki w miastach sprawiają, że zainteresowanie automatami rośnie bardzo szybko. Szacuje się, że już około 18% nowych samochodów sprzedawanych w Polsce to „automaty”. Co ciekawe, wzrost tego segmentu nie idzie w parze z ilością warsztatów, które oferują profesjonalny serwis tych podzespołów. Wielu mechaników nie podejmuje się nawet usługi wymiany oleju. Obawiają się pogorszenia pracy skrzyni biegów i ewentualnych roszczeń niezadowolonych klientów. Presja klientów będzie coraz większa, więc chyba najwyższy czas, aby się przełamać. Podpowiadamy jak bezpiecznie przeprowadzić procedurę wymiany oleju, nie narażając się na kłopoty.

Dlaczego olej w skrzyni trzeba wymieniać?

Wielu kierowców przyzwyczajonych do manualnych skrzyń biegów często nie zdaje sobie sprawy, że w skrzyni biegów jest olej, który trzeba wymieniać. Najczęściej zaczynają się interesować tym tematem w chwili pierwszych problemów ze skrzynią. Szarpanie przy ruszaniu, długie przełączanie przełożeń to chwile, kiedy kierowca osobiście doświadcza efektów zaniedbania wymiany oleju. Okazuje się, że w skrzyni zużywają się zarówno koła przekładni planetarnych, łożyska, a nawet sprzęgło hydrokinetyczne. Oczywiście największym źródłem problemów jest zużycie tarcz sprzęgłowych. To one są przyczyną większości zanieczyszczeń znajdujących się w skrzyni biegów. W każdym „automacie” znajdują się wielotarczowe mokre sprzęgła, które są przyczyną utleniania i zanieczyszczania oleju. W ekstremalnych sytuacjach pomiędzy tarczami powstaje temperatura rzędu 400 st. Celsjusza, a to przyczynia się do utleniania środka smarnego, zmniejszania jego zdolności myjących i dyspergujących.

Choć normy temperatur pracy nie są przy tym przekraczane, olej, starzejąc się, traci swe pierwotne właściwości, więc z czasem nie spełnia wszystkich stawianych mu wymagań. Zwiększa się lub zmniejsza jego gęstość, lepkość, własności smarne, myjące itd. Skrzynia ulega wówczas przyspieszonemu zużyciu. Gdy temperatury dopuszczalne zostaną przekroczone, skrzynia w skrajnych przypadkach może nawet ulec natychmiastowej awarii. Innymi słowy, z biegiem czasu olej czarnieje i nie jest w stanie wymywać zanieczyszczeń, które sukcesywnie zatykają kanały i zawory sterujące pracą skrzyni. Niewłaściwe działanie tych elementów jest odczuwalne przez kierowcę w postaci szarpania i niewłaściwego zmieniania przełożeń. Aby nie dopuścić do takiej sytuacji należy regularnie zmieniać olej i przy okazji płucząc wnętrze skrzyni specjalnym preparatem. I nie chodzi tu tylko o dolewanie oleju, bo tak śmiało możemy nazwać „wymianę statyczną", tylko całkowite zastąpienie starego oleju świeżym. Taki proces jest możliwy podczas „wymiany dynamicznej”. Wymiana grawitacyjna w większości klasycznych automatów pozwala na spuszczenie około połowy środka smarnego. Reszta oleju pozostaje w konwerterze (sprzęgle hydrokinetycznym), pompie i kanałach olejowych. Oczywiście są też wyjątki od tej reguły, tzn. samochody wyposażone w śrubę spustową konwertera, ale to rozwiązanie spotykane jest raczej w starszych pojazdach. Wspominamy o tym, dlatego że znane są przypadki bezawaryjnej pracy takiej skrzyni nawet przez 1 000 000 km! Fakt ten dosyć dobrze działa na wyobraźnię i uświadamia jak ważne jest wymienianie całego oleju w skrzyni biegów.

Właśnie dlatego olej najlepiej wymieniać dynamicznie. Dynamiczna wymiana oleju polega na włączeniu się w obieg oleju skrzyni biegów specjalnym urządzeniem i przeprowadzenie wymiany oleju w trakcie, gdy silnik i skrzynia biegów pracuje. Pozwalamy, aby pompa oleju skrzyni biegów „wypchała” cały olej ze skrzyni biegów i w jego miejsce sukcesywnie wtłaczamy nowy, świeży olej.

Bezpieczna usługa przy użyciu urządzenia Gear Tronic 2

Warto wspomnieć, że wymiana dynamiczna jest bardzo bezpieczna, jednakże musi być wykonywana odpowiednim urządzeniem.

Urządzenie Gear Tronic 2 powstało dzięki współpracy doświadczonego producenta m.in. układów chłodzenia i filtracji z wieloma warsztatami napraw automatycznych skrzyń biegów.

Urządzenie posiada w zestawie zestaw adapterów przyłączeniowych do większości modeli skrzyń biegów. Co bardzo ważne, urządzenie automatycznie wykrywa kierunek przepływu oleju i dopasowywane ciśnienie tłoczenia do ciśnienia panującego w skrzyni biegów. Co równie istotne, urządzenie posiada bardzo wydajną pompę, dzięki czemu nie ma ryzyka zapowietrzenia nawet najbardziej wymagających skrzyń biegów. Oczywiście urządzenie posiada wagi i adaptery do podłączenia wag zewnętrznych, dzięki czemu istnieje możliwość wymiany oleju bezpośrednio z beczek. Niewątpliwie bardzo ważna jest również możliwość aplikacji dodatku czyszczącego.

Jak wygląda płukanie i dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów:

60 sekund z Eddem China:

Marka Liqui Moly
Kod EAN-13 4100420079177
Zastosowanie Samochód

Koszty dostawy

Zamówienia o wartości do 199zł mają stały koszt transportu - 15zł.

Darmowa dostawa już od 199zł. Każde zamówienie od 199zł wysyłamy na nasz koszt.

Darmowa wysyłka niezależnie od kwoty zamówienia, nie obejmuje produktów wymagających specjalnych metod transportu, wynikających z gabarytów lub pojemność np. beczki oleju 60 l, 205l itp. Cena przesyłki dla tych produktach jest podana na karcie produktu.

Termin dostawy

Informacja o czasie realizacji zamówienia może się różnić w zależności od produktu, ale zawsze jest podana przy produkcie. Zamówienia przygotowujemy i wysyłamy zwykle w ciągu 48h.

W przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym, termin realizacji zamówienia wydłuża się o czas operacji bankowej i zaksięgowania. O każdym etapie realizacji zamówienia informujemy, wysyłając wiadomość e­mail. Status zamówienia można także sprawdzić logując się na konto klienta. Czas realizacji dostawy zamówień nie obejmuje sobót, niedziel oraz dni świątecznych wolnych od pracy.

W jednej przesyłce znajduje się zawartość jednego zamówienia. Za każde kolejne zamówienie zostanie naliczona kolejna opłata za wysyłkę.

Przesyłki realizowane są przez firmę kurierską UPS

Koszty dostawy:

  • Kurier UPS: 15zł

Gwarancja jakości

Jesteśmy oficjalnym dystrybutorem marki Liqui Moly w Polsce. Wszystkie produkty Liqui Moly są produkowane w Niemczech. Produkty dostarczane są do naszych magazynów w Polsce bezpośrednio z Niemiec. 

Kupując u nas masz gwarancję kupna oryginalnego produktu.

Nasze produkty mają sprawić, że wasz pojazd będzie sprawniejszy, mniej podatny na usterki, przez co będzie codziennie dostarczać więcej radości z jego użytkowania. 

made in Germany

W pełni automatyczne urządzenie do dynamicznej wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów. Pozwala na szybką i sprawną wymianę oleju oraz płukanie skrzyni biegów, jeżeli jest taka potrzeba. Dynamiczna wymiana pozwala na wymianę większości oleju w przeciwieństwie do wymiany statycznej.

Jak bezpiecznie wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów?

Odsetek samochodów wyposażonych w automatyczna skrzynię biegów stale wzrasta. Jeszcze kila lat temu brak lewarka zmiany biegów był prawdziwą egzotyką, natomiast rozwój nowych technologii i coraz większe korki w miastach sprawiają, że zainteresowanie automatami rośnie bardzo szybko. Szacuje się, że już około 18% nowych samochodów sprzedawanych w Polsce to „automaty”. Co ciekawe, wzrost tego segmentu nie idzie w parze z ilością warsztatów, które oferują profesjonalny serwis tych podzespołów. Wielu mechaników nie podejmuje się nawet usługi wymiany oleju. Obawiają się pogorszenia pracy skrzyni biegów i ewentualnych roszczeń niezadowolonych klientów. Presja klientów będzie coraz większa, więc chyba najwyższy czas, aby się przełamać. Podpowiadamy jak bezpiecznie przeprowadzić procedurę wymiany oleju, nie narażając się na kłopoty.

Dlaczego olej w skrzyni trzeba wymieniać?

Wielu kierowców przyzwyczajonych do manualnych skrzyń biegów często nie zdaje sobie sprawy, że w skrzyni biegów jest olej, który trzeba wymieniać. Najczęściej zaczynają się interesować tym tematem w chwili pierwszych problemów ze skrzynią. Szarpanie przy ruszaniu, długie przełączanie przełożeń to chwile, kiedy kierowca osobiście doświadcza efektów zaniedbania wymiany oleju. Okazuje się, że w skrzyni zużywają się zarówno koła przekładni planetarnych, łożyska, a nawet sprzęgło hydrokinetyczne. Oczywiście największym źródłem problemów jest zużycie tarcz sprzęgłowych. To one są przyczyną większości zanieczyszczeń znajdujących się w skrzyni biegów. W każdym „automacie” znajdują się wielotarczowe mokre sprzęgła, które są przyczyną utleniania i zanieczyszczania oleju. W ekstremalnych sytuacjach pomiędzy tarczami powstaje temperatura rzędu 400 st. Celsjusza, a to przyczynia się do utleniania środka smarnego, zmniejszania jego zdolności myjących i dyspergujących.

Choć normy temperatur pracy nie są przy tym przekraczane, olej, starzejąc się, traci swe pierwotne właściwości, więc z czasem nie spełnia wszystkich stawianych mu wymagań. Zwiększa się lub zmniejsza jego gęstość, lepkość, własności smarne, myjące itd. Skrzynia ulega wówczas przyspieszonemu zużyciu. Gdy temperatury dopuszczalne zostaną przekroczone, skrzynia w skrajnych przypadkach może nawet ulec natychmiastowej awarii. Innymi słowy, z biegiem czasu olej czarnieje i nie jest w stanie wymywać zanieczyszczeń, które sukcesywnie zatykają kanały i zawory sterujące pracą skrzyni. Niewłaściwe działanie tych elementów jest odczuwalne przez kierowcę w postaci szarpania i niewłaściwego zmieniania przełożeń. Aby nie dopuścić do takiej sytuacji należy regularnie zmieniać olej i przy okazji płucząc wnętrze skrzyni specjalnym preparatem. I nie chodzi tu tylko o dolewanie oleju, bo tak śmiało możemy nazwać „wymianę statyczną", tylko całkowite zastąpienie starego oleju świeżym. Taki proces jest możliwy podczas „wymiany dynamicznej”. Wymiana grawitacyjna w większości klasycznych automatów pozwala na spuszczenie około połowy środka smarnego. Reszta oleju pozostaje w konwerterze (sprzęgle hydrokinetycznym), pompie i kanałach olejowych. Oczywiście są też wyjątki od tej reguły, tzn. samochody wyposażone w śrubę spustową konwertera, ale to rozwiązanie spotykane jest raczej w starszych pojazdach. Wspominamy o tym, dlatego że znane są przypadki bezawaryjnej pracy takiej skrzyni nawet przez 1 000 000 km! Fakt ten dosyć dobrze działa na wyobraźnię i uświadamia jak ważne jest wymienianie całego oleju w skrzyni biegów.

Właśnie dlatego olej najlepiej wymieniać dynamicznie. Dynamiczna wymiana oleju polega na włączeniu się w obieg oleju skrzyni biegów specjalnym urządzeniem i przeprowadzenie wymiany oleju w trakcie, gdy silnik i skrzynia biegów pracuje. Pozwalamy, aby pompa oleju skrzyni biegów „wypchała” cały olej ze skrzyni biegów i w jego miejsce sukcesywnie wtłaczamy nowy, świeży olej.

Bezpieczna usługa przy użyciu urządzenia Gear Tronic 2

Warto wspomnieć, że wymiana dynamiczna jest bardzo bezpieczna, jednakże musi być wykonywana odpowiednim urządzeniem.

Urządzenie Gear Tronic 2 powstało dzięki współpracy doświadczonego producenta m.in. układów chłodzenia i filtracji z wieloma warsztatami napraw automatycznych skrzyń biegów.

Urządzenie posiada w zestawie zestaw adapterów przyłączeniowych do większości modeli skrzyń biegów. Co bardzo ważne, urządzenie automatycznie wykrywa kierunek przepływu oleju i dopasowywane ciśnienie tłoczenia do ciśnienia panującego w skrzyni biegów. Co równie istotne, urządzenie posiada bardzo wydajną pompę, dzięki czemu nie ma ryzyka zapowietrzenia nawet najbardziej wymagających skrzyń biegów. Oczywiście urządzenie posiada wagi i adaptery do podłączenia wag zewnętrznych, dzięki czemu istnieje możliwość wymiany oleju bezpośrednio z beczek. Niewątpliwie bardzo ważna jest również możliwość aplikacji dodatku czyszczącego.

Jak wygląda płukanie i dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów:

60 sekund z Eddem China:

Marka Liqui Moly
Kod EAN-13 4100420079177
Zastosowanie Samochód

Koszty dostawy

Zamówienia o wartości do 199zł mają stały koszt transportu - 15zł.

Darmowa dostawa już od 199zł. Każde zamówienie od 199zł wysyłamy na nasz koszt.

Darmowa wysyłka niezależnie od kwoty zamówienia, nie obejmuje produktów wymagających specjalnych metod transportu, wynikających z gabarytów lub pojemność np. beczki oleju 60 l, 205l itp. Cena przesyłki dla tych produktach jest podana na karcie produktu.

Termin dostawy

Informacja o czasie realizacji zamówienia może się różnić w zależności od produktu, ale zawsze jest podana przy produkcie. Zamówienia przygotowujemy i wysyłamy zwykle w ciągu 48h.

W przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym, termin realizacji zamówienia wydłuża się o czas operacji bankowej i zaksięgowania. O każdym etapie realizacji zamówienia informujemy, wysyłając wiadomość e­mail. Status zamówienia można także sprawdzić logując się na konto klienta. Czas realizacji dostawy zamówień nie obejmuje sobót, niedziel oraz dni świątecznych wolnych od pracy.

W jednej przesyłce znajduje się zawartość jednego zamówienia. Za każde kolejne zamówienie zostanie naliczona kolejna opłata za wysyłkę.

Przesyłki realizowane są przez firmę kurierską UPS

Koszty dostawy:

  • Kurier UPS: 15zł

Gwarancja jakości

Jesteśmy oficjalnym dystrybutorem marki Liqui Moly w Polsce. Wszystkie produkty Liqui Moly są produkowane w Niemczech. Produkty dostarczane są do naszych magazynów w Polsce bezpośrednio z Niemiec. 

Kupując u nas masz gwarancję kupna oryginalnego produktu.

Nasze produkty mają sprawić, że wasz pojazd będzie sprawniejszy, mniej podatny na usterki, przez co będzie codziennie dostarczać więcej radości z jego użytkowania. 

made in Germany

Zapisz się do newslettera i odbierz 50zł na pierwsze zakupy!

Zapisz się

Dlaczego warto kupować w oficjalnym sklepie Liqui Moly?

Darmowa dostawa
Darmowy zwrot
Pomoc w doborze oleju
Bezpieczeństwo zakupu
Oficjalna dystrybucja
Promocje
  • Zarejestruj się

Rejestracja

Posiadasz konto?
Zaloguj się lub zresetuj hasło