- Obecnie brak na stanie

W pełni automatyczne urządzenie do dynamicznej wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów. Pozwala na szybką i sprawną wymianę oleju oraz płukanie skrzyni biegów, jeżeli jest taka potrzeba. Dynamiczna wymiana pozwala na wymianę większości oleju w przeciwieństwie do wymiany statycznej.
Jak bezpiecznie wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów?
Odsetek samochodów wyposażonych w automatyczna skrzynię biegów stale wzrasta. Jeszcze kila lat temu brak lewarka zmiany biegów był prawdziwą egzotyką, natomiast rozwój nowych technologii i coraz większe korki w miastach sprawiają, że zainteresowanie automatami rośnie bardzo szybko. Szacuje się, że już około 18% nowych samochodów sprzedawanych w Polsce to „automaty”. Co ciekawe, wzrost tego segmentu nie idzie w parze z ilością warsztatów, które oferują profesjonalny serwis tych podzespołów. Wielu mechaników nie podejmuje się nawet usługi wymiany oleju. Obawiają się pogorszenia pracy skrzyni biegów i ewentualnych roszczeń niezadowolonych klientów. Presja klientów będzie coraz większa, więc chyba najwyższy czas, aby się przełamać. Podpowiadamy jak bezpiecznie przeprowadzić procedurę wymiany oleju, nie narażając się na kłopoty.
Dlaczego olej w skrzyni trzeba wymieniać?
Wielu kierowców przyzwyczajonych do manualnych skrzyń biegów często nie zdaje sobie sprawy, że w skrzyni biegów jest olej, który trzeba wymieniać. Najczęściej zaczynają się interesować tym tematem w chwili pierwszych problemów ze skrzynią. Szarpanie przy ruszaniu, długie przełączanie przełożeń to chwile, kiedy kierowca osobiście doświadcza efektów zaniedbania wymiany oleju. Okazuje się, że w skrzyni zużywają się zarówno koła przekładni planetarnych, łożyska, a nawet sprzęgło hydrokinetyczne. Oczywiście największym źródłem problemów jest zużycie tarcz sprzęgłowych. To one są przyczyną większości zanieczyszczeń znajdujących się w skrzyni biegów. W każdym „automacie” znajdują się wielotarczowe mokre sprzęgła, które są przyczyną utleniania i zanieczyszczania oleju. W ekstremalnych sytuacjach pomiędzy tarczami powstaje temperatura rzędu 400 st. Celsjusza, a to przyczynia się do utleniania środka smarnego, zmniejszania jego zdolności myjących i dyspergujących.
Choć normy temperatur pracy nie są przy tym przekraczane, olej, starzejąc się, traci swe pierwotne właściwości, więc z czasem nie spełnia wszystkich stawianych mu wymagań. Zwiększa się lub zmniejsza jego gęstość, lepkość, własności smarne, myjące itd. Skrzynia ulega wówczas przyspieszonemu zużyciu. Gdy temperatury dopuszczalne zostaną przekroczone, skrzynia w skrajnych przypadkach może nawet ulec natychmiastowej awarii. Innymi słowy, z biegiem czasu olej czarnieje i nie jest w stanie wymywać zanieczyszczeń, które sukcesywnie zatykają kanały i zawory sterujące pracą skrzyni. Niewłaściwe działanie tych elementów jest odczuwalne przez kierowcę w postaci szarpania i niewłaściwego zmieniania przełożeń. Aby nie dopuścić do takiej sytuacji należy regularnie zmieniać olej i przy okazji płucząc wnętrze skrzyni specjalnym preparatem. I nie chodzi tu tylko o dolewanie oleju, bo tak śmiało możemy nazwać „wymianę statyczną", tylko całkowite zastąpienie starego oleju świeżym. Taki proces jest możliwy podczas „wymiany dynamicznej”. Wymiana grawitacyjna w większości klasycznych automatów pozwala na spuszczenie około połowy środka smarnego. Reszta oleju pozostaje w konwerterze (sprzęgle hydrokinetycznym), pompie i kanałach olejowych. Oczywiście są też wyjątki od tej reguły, tzn. samochody wyposażone w śrubę spustową konwertera, ale to rozwiązanie spotykane jest raczej w starszych pojazdach. Wspominamy o tym, dlatego że znane są przypadki bezawaryjnej pracy takiej skrzyni nawet przez 1 000 000 km! Fakt ten dosyć dobrze działa na wyobraźnię i uświadamia jak ważne jest wymienianie całego oleju w skrzyni biegów.
Właśnie dlatego olej najlepiej wymieniać dynamicznie. Dynamiczna wymiana oleju polega na włączeniu się w obieg oleju skrzyni biegów specjalnym urządzeniem i przeprowadzenie wymiany oleju w trakcie, gdy silnik i skrzynia biegów pracuje. Pozwalamy, aby pompa oleju skrzyni biegów „wypchała” cały olej ze skrzyni biegów i w jego miejsce sukcesywnie wtłaczamy nowy, świeży olej.
Bezpieczna usługa przy użyciu urządzenia Gear Tronic 2
Warto wspomnieć, że wymiana dynamiczna jest bardzo bezpieczna, jednakże musi być wykonywana odpowiednim urządzeniem.
Urządzenie Gear Tronic 2 powstało dzięki współpracy doświadczonego producenta m.in. układów chłodzenia i filtracji z wieloma warsztatami napraw automatycznych skrzyń biegów.
Urządzenie posiada w zestawie zestaw adapterów przyłączeniowych do większości modeli skrzyń biegów. Co bardzo ważne, urządzenie automatycznie wykrywa kierunek przepływu oleju i dopasowywane ciśnienie tłoczenia do ciśnienia panującego w skrzyni biegów. Co równie istotne, urządzenie posiada bardzo wydajną pompę, dzięki czemu nie ma ryzyka zapowietrzenia nawet najbardziej wymagających skrzyń biegów. Oczywiście urządzenie posiada wagi i adaptery do podłączenia wag zewnętrznych, dzięki czemu istnieje możliwość wymiany oleju bezpośrednio z beczek. Niewątpliwie bardzo ważna jest również możliwość aplikacji dodatku czyszczącego.
Jak wygląda płukanie i dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów:
60 sekund z Eddem China:
Marka | Liqui Moly |
Kod EAN-13 | 4100420079177 |
Zastosowanie | Samochód |
Koszty dostawy
Zamówienia o wartości do 199zł mają stały koszt transportu - 15zł.
Darmowa dostawa już od 199zł. Każde zamówienie od 199zł wysyłamy na nasz koszt.
Darmowa wysyłka niezależnie od kwoty zamówienia, nie obejmuje produktów wymagających specjalnych metod transportu, wynikających z gabarytów lub pojemność np. beczki oleju 60 l, 205l itp. Cena przesyłki dla tych produktach jest podana na karcie produktu.
Termin dostawy
Informacja o czasie realizacji zamówienia może się różnić w zależności od produktu. Zamówienia przygotowujemy i wysyłamy zwykle w ciągu 24h.
W przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym, termin realizacji zamówienia wydłuża się o czas operacji bankowej i zaksięgowania. O każdym etapie realizacji zamówienia informujemy, wysyłając wiadomość email. Status zamówienia można także sprawdzić logując się na konto klienta. Czas realizacji dostawy zamówień nie obejmuje sobót, niedziel oraz dni świątecznych wolnych od pracy.
W jednej przesyłce znajduje się zawartość jednego zamówienia. Za każde kolejne zamówienie zostanie naliczona kolejna opłata za wysyłkę.
Przesyłki realizowane są przez firmę kurierską UPS i INPOST
Koszty dostawy:
Gwarancja jakości
Jesteśmy oficjalnym dystrybutorem marki Liqui Moly w Polsce. Wszystkie produkty Liqui Moly są produkowane w Niemczech. Produkty dostarczane są do naszych magazynów w Polsce bezpośrednio z Niemiec.
Kupując u nas masz gwarancję kupna oryginalnego produktu.
Nasze produkty mają sprawić, że wasz pojazd będzie sprawniejszy, mniej podatny na usterki, przez co będzie codziennie dostarczać więcej radości z jego użytkowania.
W pełni automatyczne urządzenie do dynamicznej wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów. Pozwala na szybką i sprawną wymianę oleju oraz płukanie skrzyni biegów, jeżeli jest taka potrzeba. Dynamiczna wymiana pozwala na wymianę większości oleju w przeciwieństwie do wymiany statycznej.
Jak bezpiecznie wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów?
Odsetek samochodów wyposażonych w automatyczna skrzynię biegów stale wzrasta. Jeszcze kila lat temu brak lewarka zmiany biegów był prawdziwą egzotyką, natomiast rozwój nowych technologii i coraz większe korki w miastach sprawiają, że zainteresowanie automatami rośnie bardzo szybko. Szacuje się, że już około 18% nowych samochodów sprzedawanych w Polsce to „automaty”. Co ciekawe, wzrost tego segmentu nie idzie w parze z ilością warsztatów, które oferują profesjonalny serwis tych podzespołów. Wielu mechaników nie podejmuje się nawet usługi wymiany oleju. Obawiają się pogorszenia pracy skrzyni biegów i ewentualnych roszczeń niezadowolonych klientów. Presja klientów będzie coraz większa, więc chyba najwyższy czas, aby się przełamać. Podpowiadamy jak bezpiecznie przeprowadzić procedurę wymiany oleju, nie narażając się na kłopoty.
Dlaczego olej w skrzyni trzeba wymieniać?
Wielu kierowców przyzwyczajonych do manualnych skrzyń biegów często nie zdaje sobie sprawy, że w skrzyni biegów jest olej, który trzeba wymieniać. Najczęściej zaczynają się interesować tym tematem w chwili pierwszych problemów ze skrzynią. Szarpanie przy ruszaniu, długie przełączanie przełożeń to chwile, kiedy kierowca osobiście doświadcza efektów zaniedbania wymiany oleju. Okazuje się, że w skrzyni zużywają się zarówno koła przekładni planetarnych, łożyska, a nawet sprzęgło hydrokinetyczne. Oczywiście największym źródłem problemów jest zużycie tarcz sprzęgłowych. To one są przyczyną większości zanieczyszczeń znajdujących się w skrzyni biegów. W każdym „automacie” znajdują się wielotarczowe mokre sprzęgła, które są przyczyną utleniania i zanieczyszczania oleju. W ekstremalnych sytuacjach pomiędzy tarczami powstaje temperatura rzędu 400 st. Celsjusza, a to przyczynia się do utleniania środka smarnego, zmniejszania jego zdolności myjących i dyspergujących.
Choć normy temperatur pracy nie są przy tym przekraczane, olej, starzejąc się, traci swe pierwotne właściwości, więc z czasem nie spełnia wszystkich stawianych mu wymagań. Zwiększa się lub zmniejsza jego gęstość, lepkość, własności smarne, myjące itd. Skrzynia ulega wówczas przyspieszonemu zużyciu. Gdy temperatury dopuszczalne zostaną przekroczone, skrzynia w skrajnych przypadkach może nawet ulec natychmiastowej awarii. Innymi słowy, z biegiem czasu olej czarnieje i nie jest w stanie wymywać zanieczyszczeń, które sukcesywnie zatykają kanały i zawory sterujące pracą skrzyni. Niewłaściwe działanie tych elementów jest odczuwalne przez kierowcę w postaci szarpania i niewłaściwego zmieniania przełożeń. Aby nie dopuścić do takiej sytuacji należy regularnie zmieniać olej i przy okazji płucząc wnętrze skrzyni specjalnym preparatem. I nie chodzi tu tylko o dolewanie oleju, bo tak śmiało możemy nazwać „wymianę statyczną", tylko całkowite zastąpienie starego oleju świeżym. Taki proces jest możliwy podczas „wymiany dynamicznej”. Wymiana grawitacyjna w większości klasycznych automatów pozwala na spuszczenie około połowy środka smarnego. Reszta oleju pozostaje w konwerterze (sprzęgle hydrokinetycznym), pompie i kanałach olejowych. Oczywiście są też wyjątki od tej reguły, tzn. samochody wyposażone w śrubę spustową konwertera, ale to rozwiązanie spotykane jest raczej w starszych pojazdach. Wspominamy o tym, dlatego że znane są przypadki bezawaryjnej pracy takiej skrzyni nawet przez 1 000 000 km! Fakt ten dosyć dobrze działa na wyobraźnię i uświadamia jak ważne jest wymienianie całego oleju w skrzyni biegów.
Właśnie dlatego olej najlepiej wymieniać dynamicznie. Dynamiczna wymiana oleju polega na włączeniu się w obieg oleju skrzyni biegów specjalnym urządzeniem i przeprowadzenie wymiany oleju w trakcie, gdy silnik i skrzynia biegów pracuje. Pozwalamy, aby pompa oleju skrzyni biegów „wypchała” cały olej ze skrzyni biegów i w jego miejsce sukcesywnie wtłaczamy nowy, świeży olej.
Bezpieczna usługa przy użyciu urządzenia Gear Tronic 2
Warto wspomnieć, że wymiana dynamiczna jest bardzo bezpieczna, jednakże musi być wykonywana odpowiednim urządzeniem.
Urządzenie Gear Tronic 2 powstało dzięki współpracy doświadczonego producenta m.in. układów chłodzenia i filtracji z wieloma warsztatami napraw automatycznych skrzyń biegów.
Urządzenie posiada w zestawie zestaw adapterów przyłączeniowych do większości modeli skrzyń biegów. Co bardzo ważne, urządzenie automatycznie wykrywa kierunek przepływu oleju i dopasowywane ciśnienie tłoczenia do ciśnienia panującego w skrzyni biegów. Co równie istotne, urządzenie posiada bardzo wydajną pompę, dzięki czemu nie ma ryzyka zapowietrzenia nawet najbardziej wymagających skrzyń biegów. Oczywiście urządzenie posiada wagi i adaptery do podłączenia wag zewnętrznych, dzięki czemu istnieje możliwość wymiany oleju bezpośrednio z beczek. Niewątpliwie bardzo ważna jest również możliwość aplikacji dodatku czyszczącego.
Jak wygląda płukanie i dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów:
60 sekund z Eddem China:
Marka | Liqui Moly |
Kod EAN-13 | 4100420079177 |
Zastosowanie | Samochód |
Koszty dostawy
Zamówienia o wartości do 199zł mają stały koszt transportu - 15zł.
Darmowa dostawa już od 199zł. Każde zamówienie od 199zł wysyłamy na nasz koszt.
Darmowa wysyłka niezależnie od kwoty zamówienia, nie obejmuje produktów wymagających specjalnych metod transportu, wynikających z gabarytów lub pojemność np. beczki oleju 60 l, 205l itp. Cena przesyłki dla tych produktach jest podana na karcie produktu.
Termin dostawy
Informacja o czasie realizacji zamówienia może się różnić w zależności od produktu. Zamówienia przygotowujemy i wysyłamy zwykle w ciągu 24h.
W przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym, termin realizacji zamówienia wydłuża się o czas operacji bankowej i zaksięgowania. O każdym etapie realizacji zamówienia informujemy, wysyłając wiadomość email. Status zamówienia można także sprawdzić logując się na konto klienta. Czas realizacji dostawy zamówień nie obejmuje sobót, niedziel oraz dni świątecznych wolnych od pracy.
W jednej przesyłce znajduje się zawartość jednego zamówienia. Za każde kolejne zamówienie zostanie naliczona kolejna opłata za wysyłkę.
Przesyłki realizowane są przez firmę kurierską UPS i INPOST
Koszty dostawy:
Gwarancja jakości
Jesteśmy oficjalnym dystrybutorem marki Liqui Moly w Polsce. Wszystkie produkty Liqui Moly są produkowane w Niemczech. Produkty dostarczane są do naszych magazynów w Polsce bezpośrednio z Niemiec.
Kupując u nas masz gwarancję kupna oryginalnego produktu.
Nasze produkty mają sprawić, że wasz pojazd będzie sprawniejszy, mniej podatny na usterki, przez co będzie codziennie dostarczać więcej radości z jego użytkowania.